Klacht: Extreem teleurgesteld

JP Buitelaar op 22 juni 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL medewerkers hebben nogal de neiging om naar een verkeerd adres te rijden, we krijgen met regelmaat melding dat ze zijn geweest en we niet thuis waren, terwijl er de hele dag iemand thuis was.
Of het pakket is bij een willekeurige buur is afgeleverd en geen melding van waar, dan moet je maar hopen dat een buurman je pakket komt brengen.
Of zoals vandaag opnieuw, de medewerker geeft aan dat we het pakket gewijgerd hebben, terwijl hij hier niet aan de deur is geweest.

Deze problemen komen alleen voor bij DHL parel, maar daar verstuurd het merendeel van de webwinkels mee.

Waarom is het voor bezorgers zo moeilijk om een pakketje op de juiste plaats te bezorgen? PostNL doet het wel keurig elke keer.

En de klantenservice is vervolgens nooit te bereiken, wil je fatsoenlijk iemand spreken kost het je nog geld ook, terwijl je hun alleen wilt bereiken omdat zij je levering niet hebben geleverd, wat moet je bij DHL doen om fatsoenlijk service te krijgen?

Dat ze voortaan wel gewoon bezorgen, we willen niet elke keer opnieuw contact opnemen met de webwinkels om alsnog onze spullen geleverd te krijgen, we willen gewoon dat wat verzonden wordt ook bij ons thuis aangeboden wordt. Zo moeilijk zou dat toch niet mogen zijn?

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Bedankt voor jouw bericht. Ik zie inderdaad dat dit pakket als geweigerd is opgegeven in de bezorging. De bezorger heeft genoteerd dat de weg afgesloten was. Is dit onjuist? Zo ja, dan zet ik natuurlijk meteen een klacht voor je door. Dit is erg vervelend maar het pakket gaat retour naar afzender. Helaas kunnen wij niks meer wijzigen aan deze route. Ik raad je aan voor verdere informatie/afspraken contact met de afzender op te nemen! Met vriendelijke groet, Lisa E-care Customer Service

Reactie van de melder van de klacht JP Buitelaar

1 week geleden - De weg is niet afgesloten, een deel van de weg is afgesloten, de huizen zijn gewoon bereikbaar, dat dit eventueel ingewikkeld is voor een bezorger kan ik inkomen echter snap ik dan niet de oplossing van de bezorger, waarom aangeven dat we geweigerd hebben? Waarom niet afgeven op een dhl punt? Dan kunnen we het in elk geval zelf ophalen. En ons issue is vooral dat het met regelmaat gebeurd, iedere keer als iets is verzonden met dhl dan verwachten we al dat het niet aan gaat komen, dat heeft niets te maken met de tijdelijke afsluiting van een weg. We blijven hopen dat uiteindelijk pakketten gewoon afgeleverd gaan worden, op ons adres zoals hoort.

DHL

Heeft op 22 juni 2022 om 10:43 geantwoord

Goedemorgen,

De bezorger heeft aangegeven het zelf geweigerd te hebben vanwege de afgesloten weg, dus de bezorger heeft niet genoteerd dat jij/jullie het pakket geweigerd hebben. Daarnaast kunnen niet alle pakketjes naar een servicepunt, dat kan namelijk een wens zijn van de afzender. Het kan ook zijn dat het pakket de maximale aantal leverpogingen al heeft gehad, waardoor het dan niet meer naar een servicepunt gebracht kan worden. Excuses voor het ongemak!

Je geeft aan dat je hier vaker last van hebt. Mocht dit in de toekomst zo blijven, geef dat dan weer bij ons aan! Zo kunnen wij het voor je oppakken.

Lisa
E-care Customer Service

JP Buitelaar

Heeft op 22 juni 2022 om 13:07 geantwoord

Er is geen oplossing, blijven klagen is nooit een oplossing.
De redenen die ze geven helpen uiteraard ook niet.
Maximaal aantal pogingen lijkt -1 te zijn bij DHL.

Ons pakket is retour afzender omdat een bezorger zelf bepaald dat hij geen aflever poging hoeft te doen. En wij? Moeten het volgens DHL maar accepteren.

Jammer dat onze klacht niet serieus wordt opgepakt en al helemaal niet aangepakt wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door JP Buitelaar