Klacht: Enkel wachten, geen service

op 11 september 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Anderhalve week zouden er bij ons 4 eetkamerstoelen geleverd worden door DHL tussen 8.00 – 18.00 uur. Halverwege de dag het bericht ontvangen dat wij niet thuis zouden zijn, terwijl er speciaal de hele dag iemand aanwezig is gebleven. De stoelen zouden de volgende dag geleverd worden na telefonisch contact. Weer de hele dag iemand thuis gezeten en na 17.00 uur het bericht dat er wegens vertraging geen levering zou plaats vinden. Volgende dag was dit weer precies hetzelfde. Er heeft dus 3 volledige dagen iemand zitten wachten op deze levering. Na weer telefonisch contact zouden de stoelen na het weekend geleverd worden. Stond DHL onverwachts zaterdag voor de deur. Gelukkig waren de buren aanwezig om de stoelen op te vangen..

Helaas moeten de stoelen weer retour gestuurd worden. De stoelen zouden vandaag opgehaald worden door DHL, maar wederom niet op komen dagen vanwege vertraging, terwijl er weer iemand de hele dag thuis heeft gezeten om hierop te wachten. Het enige antwoord dat je enkel krijgt is dat het de volgende dag opgepakt wordt.

Totaal geen service en begrip. Twee fulltime werkende mensen die continue mensen moeten regelen om aanwezig te zijn voor niks. Schandalig! Als ik kan kiezen, zal ik nooit DHL uitkiezen en zeker niet aanraden bij anderen. Enkel onzekerheid en frustratie!

Gewenste Oplossing:

Het naleven van afspraken en een concrete tijdsindicatie geven. Nu is het elke keer tussen 8.00-18.00 uur.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Ontzettend spijtig te vernemen dat het zo is gelopen inderdaad. Graag zou ik dan ook met u mee willen kijken naar het zendingsverloop van dit pakket. Heeft u voor mij de track en trace code hiervan? Aan de hand van uw verhaal is mijn vermoeden namelijk dat dit ging om een zending via ons zakelijk netwerk. Binnen dat netwerk werken we niet met tijdsvakken, omdat dit gericht is op bedrijven die geopend zijn tijdens kantoortijden.Ik hoor graag van u.Met vriendelijke groet,Nikki

Reactie van de melder van de klacht AnoniemRhoon

1 week geleden - Beste Nikki,Op dit moment dienen de stoelen opgehaald te worden. Hiervan hebben wij geen Track Trace code ontvangen. Bij de aflevering van de stoelen hadden wij wel een Track Trace code. Op de website staat deze vermeldt onder het kopje Consument. De code was toen JVGL0608419800000089

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 september 2019 om 11:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw reactie.

Ik zie dat u ook al heeft gebeld over deze zending. Uw klacht over de onjuiste 'niet thuis'-melding is doorgezet naar de leidinggevende van de verantwoordelijke bezorger en inmiddels opgepakt.

Helaas liep de bezorging nog wat meer vertraging op door een achterstand bij onze zakelijke bezorgdienst in de regio Rotterdam. Mijn excuses hiervoor. Om nog meer vertraging voor u te voorkomen, werd er bij uitzondering voor gekozen om het pakket op zaterdag af te leveren.

Mocht er over het afhalen van de stoelen nog onduidelijkheid bestaan, dan kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door AnoniemRhoon