Klacht: Door DHL tientallen afzonderlijke gevallen van leveringsproblemen

Ritah Aimee op 05 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte klantenservice van Amazon, Coolblue, Wehkamp en Bol,

Ik hoop dat deze klacht u bereikt in goede gezondheid. Ik schrijf u met betrekking tot ernstige zorgen over de leveringen van bestellingen die wij, en vele anderen, recentelijk hebben ervaren via DHL, jullie gekozen koerierdienst.

In de afgelopen week hebben wij helaas tientallen afzonderlijke gevallen van leveringsproblemen ondervonden, variërend van niet-levering, vertraagde levering tot verkeerde leveringen. Dit heeft geleid tot grote teleurstelling en ongemak voor ons en vele andere consumenten die afhankelijk zijn van een betrouwbare bezorgdienst.

De kwaliteit van de dienstverlening van DHL lijkt aanzienlijk achteruit te zijn gegaan, en dit heeft niet alleen invloed op onze tevredenheid als klant, maar ook op het imago van zowel Amazon als Bol. We begrijpen dat er soms onvoorziene omstandigheden kunnen zijn, maar herhaaldelijke problemen zijn onacceptabel en tasten het vertrouwen in jullie diensten aan.

Wij vragen u dringend om onze zorgen serieus te nemen en actie te ondernemen om de kwaliteit van de bezorgdienst te verbeteren. Als trouwe klanten hebben wij het recht om een betrouwbare en tijdige levering van de producten waarvoor we hebben betaald, zonder de constante angst voor fouten en vertragingen.

Daarnaast overwegen wij, samen met duizenden andere teleurgestelde consumenten, om onze aankopen elders te doen als deze kwestie niet snel en effectief wordt aangepakt. Een betrouwbare bezorgdienst is een essentieel onderdeel van online winkelen, en het huidige niveau van service voldoet niet aan de verwachtingen.

Wij stellen het op prijs als u deze kwestie serieus neemt en ons op de hoogte houdt van de stappen die worden ondernomen om de bezorgdienst te verbeteren. We hopen op een snelle oplossing en een verbetering van de algehele klanttevredenheid.

Met vriendelijke groet,

Ritah Aimee Kar

Gewenste Oplossing:

Bezorging van de aan jullie toevertrouwde zendingen.
Volledige compensatie van schade door bij jullie vermiste/gestolen pakketten

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

11 maanden geleden - Goedemorgen Ritah Aimee Kar, Hartelijk bedankt voor uw open bericht aan de afzenders van uw bestelde pakketten. Gezien uw hulpvraag over de compensatie en bezorgklachten, wil ik graag meerdere zendingsnummers ontvangen om uw klacht door te kunnen sturen naar de leidinggevende van de bewuste chauffeurs. Dit zal moeten leiden tot een verbetering van de dienstverlening. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie en met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Ritah Aimee

11 maanden geleden - Hoi Laura, Alle zendingsnummers zijn al bij jullie bekend, compleet met foto’s van afgifte bewijs. Dat is wat deze kwesties nog erger maakt, jullie hebben er maling aan. Onur, maar ook Maud en Marlou, weten hiervan. Kijk maar onder Case: 23613433 1 van de klachten betrof Zending MDP5X4YXQ4P die ik had afgegeven bij de Blokker met nummer MDP5X4YXQ4P maar die is niet naar jullie servicepunt gegaan maar bij mij in Hilversum voor de deur gelegd. IN PLAATS VAN NAAR t DHL SERVICEPUNT HENDRIKS BENZINE in VIJFHUIZEN. wanneer stuurt u mij een nieuwe verzendcode? Want in Vijfhuizen wacht een klant nog steeds op zijn bij mij bestelde producten. HIERVOOR HEB IK RESTITUTIE GEVRAAGD, wanneer komt dat? Want die doos ligt hier nog steeds en de wachtende ontvanger gaat zich anders ook weer melden bij jullie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 januari 2024 om 09:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ritah Aimee Kar,

Dank voor de opgevraagde gegevens.

Case nummer 23613433 heb ik gelijk voor u bekeken en ik zie dat u het afgiftebewijs verstuurd heeft. De case is nog in behandeling. Ik verwacht dat u zo spoedig mogelijk een reactie zult ontvangen vanuit mijn collega's van de backoffice.

Betreffende zending MDP5X4YXQ4P, wij kunnen u helaas geen labels sturen. U kunt voor de zending met nummer MDP5X4YXQ4P een restitutie aanvragen via de volgende link: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/restitutie-aanvragen

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Senna
DHL eCommerce E-care

Ritah Aimee

Heeft op 09 januari 2024 om 20:24 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het wordt duidelijk waarom alles fout gaat bij DHL.

Senna, heb je echt niet mijn laatste - ZEER KORTE ZINNEN
AAN LAURA - gelezen???!

Daar werd echt en in prima Nederlands gevraagd:
HIERVOOR HEB IK RESTITUTIE GEVRAAGD, wanneer komt dat? Want die doos ligt hier nog steeds en de wachtende ontvanger gaat zich anders ook weer melden bij jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door Ritah Aimee