Klacht: Door bezorger onbeheerd pakketten achtergelaten

Hendrik275 op 18 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eerder vandaag heeft een bezorger van DHL in de hal van het appartementencomplex aan de Albert Schweitzerplaats (huisnrs 349 t/m 701) te Rotterdam onbeheerd achtergelaten.
Om reden van privacy vermeld ik geen specifieke huisnummers van de geadresseerden.
Bij contact met één van de geadresseerden bleek mij dat de bezorger NIET bij haar had aangebeld terwijl zij WEL thuis was.
Naar alle waarschijnlijkheid is de bezorger NIET bij haar en de andere geadresseerden op de galerijen aan de deur geweest maar heeft hij het voor haar bestemde pakket alsmede de andere pakketten in de hal van het complex gedumpt.
Hierbij wil ik nadrukkelijk opmerken dat dit ZEER REGELMATIG gebeurd met pakketten van DHL

Gewenste Oplossing:

Pakketten aan de deur afleveren, NIET in de hal dumpen!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Een pakket onbeheerd achterlaten is natuurlijk absoluut niet toegestaan en gevaarlijk in verband met schade en diefstal. Ik zou hier een klacht van kunnen maken en deze kunnen doorsturen naar de cityhub manager. Hij/zij zal dit verder serieus gaan bespreken en oppakken met de bezorger. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Hendrik275

10 maanden geleden - Beste Jim, Dank voor uw snelle reactie! Zoals ik in mijn klacht al opmerkte waren de pakketten niet voor mij bestemd en heb ik daarom geen tracking nummers. Ik neem aan dat ongetwijfeld te achterhalen is welke chauffeur eind van deze ochtend in postcodegebied 3069GA - 3069GT (Albert Schweitzerplaats - Rotterdam) heeft gereden. Ook wil ik nogmaals benadrukken dat dit eerder is gebeurd. Vriendelijke groet, Peter Roedoe

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 januari 2024 om 15:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Peter Roedoe,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas begrijp ik dat u geen zendingsnummer heeft.

Zonder zendingsnummer kunnen wij de klacht niet voor u voortzetten. Er rijden namelijk meerdere koeriers door een wijk. Indien u een zendingsnummer voor ons heeft of een postcode met bijbehorend huisnummer, dan kunnen wij de klacht voor u voorzetten. Een zendingsnummer begint meestal met 3S, JUN, JJD, JVGL, CY.

Mijn excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Senna
DHL eCommerce E-care

Hendrik275

Heeft op 18 januari 2024 om 16:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Aan de hand van de door mij opgegeven postcode kan DHL eenvoudig nagaan welke bezorger de pakketten onbeheerd heeft gedumpt. Adreslabels op de pakketten waren van DHL. Nogmaals wil ik met NADRUK opmerken dat de pakketten niet voor mij bestemd waren. M.i. daarom volstrekt onnodig om trackingnummers te noteren, temeer omdat, zoals opgemerkt, aan de han van door mij opgegeven postcodes de betreffende bezorger zeer eenvoudig te achterhalen is.

Alle klachten die gemeld zijn door Hendrik275