Klacht: DHL weigert te recyclen Nespresso cups mee te nemen

bsteggink op 26 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 juni 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Helaas heb ik niks meer van u vernomen. Mocht het toch nog contact willen met ons, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag via de chat of telefonisch verder. Je kunt contact met ons opnemen...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 26 juni 2024

Een klant heeft ervaren dat een DHL-medewerker weigerde om Nespresso cups mee te nemen voor recycling, omdat de handscanner de streepjescode niet herkende. De medewerker toonde het resultaat van de scanner, maar deed dit te snel om het te kunnen lezen. De klant benadrukt dat de recyclezak goed gesloten en onbeschadigd was, wat de frustratie over het recyclen van aluminium vergroot.

Mijn Klacht:

Weer weigert de medewerker van DHL de Nespresso cups mee te nemen. Volgens hem kent de handscanner de streepjescode niet die door Nespresso op de recyclezak is aangebracht. De man laat het resultaat op de scanner zien, maar doet dat zo snel dat je niet kan lezen wat het resultaat is. De zak die ik aanbied is goed gesloten; dus met de lijmrand goed dicht en is onbeschadigd. Jammer dat hierdoor het recyclen van aluminium niet van de grond komt.

Gewenste Oplossing:

DHL bezorgers moeten de zakken gewoon meenemen. Het is een door Nespresso betaalde opdracht via een retourcode.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Dat is inderdaad vervelend om te horen. Ik neem aan dat de bezorger u ook een pakket kwam brengen op dit moment. Graag ontvang ik hiervan het tracktrace-nummer. Kunt u voor de zekerheid ook de retourcode meesturen? Met vriendelijke groet, Danique DHL E-commerce E-care

DHL

Heeft op 26 juni 2024 om 16:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door bsteggink
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM