Klacht: DHL stuurt pakketten steeds terug naar afzender

Cjdw op 07 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorige maand heb ik een pakket besteld en DHL zou deze afleveren. Op twee momenten beweerde de bezorger langs te zijn geweest. Ik kreeg het wel bekende ‘we hebben u gemist’ bericht. Allebei de dagen was ik thuis en heb ik mijn huis geen moment verlaten dus de bel had ik wel gehoord. Het pakket werd teruggestuurd naar de verzender en ik mocht het verder uitzoeken, want meer kunnen ze niet voor je betekenen bij DHL.

Gister zou ik een pakket ontvangen, maar helaas was ik niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen. Naar mijn weten was dit het eerste bezorg moment en ik dacht meteen als ze nog een keer langskomen verzoek ik DHL het af te leveren bij een aflever punt in de buurt, maar die kans kreeg ik niet, want het pakket stond weer op retour naar afzender.

Chatten of bellen met de klantenservice heeft geen zin, want ze kunnen nooit iets voor je betekenen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag mijn pakket ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 januari 2023 om 10:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Begrijpelijk dat je baalt van de situatie. Wat ik nu zie is dat de bezorger bij het eerste bezorgmoment onderweg was en u toen een wijziging hebt gemaakt in de levering. Hierdoor is de levering mislukt, maar geldt dit dus wel als een leverpoging. De andere poging was dus al de tweede en na de tweede poging gaat een pakket altijd retour afzender. Helaas kunnen we dat niet meer tegenhouden. Het beste kunt u uw afzender contacteren voor het eventueel ontvangen van een nieuw pakket.

Met vriendelijke groet,

Maud
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Cjdw