Klacht: DHL Parcel wil klacht niet in behandeling nemen

dirkkuis op 09 september 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op de website staat het volgende, bij het indienen van een klacht: Dat is vervelend om te horen. Je kan een klacht indienen bij de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen. Je kan je klacht ook indienen bij de klantenservice van DHL Parcel.

Ik wil graag voor de laatste optie (klantenservice) kiezen. Echter wordt dit niet toegestaan. Als dat zo is, moeten ze dit ook niet op hun website communiceren.

Gewenste Oplossing:

Als mijn klacht (pakketje is niet bezorgd, bezorger stond in de straat maar reed weg zonder te bezorgen. Heeft de status op bezorgd gezet, terwijl dit dus niet het geval is). Aangezien mijn pakket uit China komt, wordt het een lange weg om daar een klacht in te dienen. Ik wil voor de optie klantenservice van DHL Parcel kiezen, echter vertellen ze mij dan dat dit niet mogelijk is. Ik wil graag dat mijn probleem spoedig opgelost wordt en dat DHL Parcel dit rechtsreeks in behandeling neemt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 september 2020 om 12:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Wat vervelend dat u uw pakket nog niet heeft kunnen ontvangen.
U mag ten alle tijden als er iets mis gaat met de bezorging daar bij ons een klacht over indienen. Dat heeft u bij deze dus ook gedaan.

Het is echter zo dat als u uw pakket niet heeft ontvangen er een onderzoek moet worden opgestart naar waar uw pakket dan gebleven is. Dit onderzoek kan (in dit geval) alleen door de verzender worden aangevraagd.
Daarvoor zou ik u dus adviseren om contact op te nemen met de verzender.

Met vriendelijke groet,

Marlijn
Webcare DHL Parcel

dirkkuis

Heeft op 11 september 2020 om 11:41 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Pakket is inmiddels gevonden. Deze lag 2km verderop op een schoolplein en is door een vriendelijke meneer alsnog bij ons gebracht. Ik neem aan dat de betreffende chauffeur hierop aangesproken wordt!

Reactie van de melder van de klacht dirkkuis

4 jaren geleden - Pakket is inmiddels gevonden. Deze lag 2km verderop op een schoolplein en is door een vriendelijke meneer alsnog bij ons gebracht. Ik neem aan dat de betreffende chauffeur hierop aangesproken wordt!

Alle klachten die gemeld zijn door dirkkuis