Klacht: DHL Parcel CN-24 formulier pure oplichting.

op 15 maart 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL Parcel CN-24 formulier pure oplichting.

Ik verstuurde veel pakketten via DHL Parcel naar binnen en buitenland. Nu zijn er een aantal pakketten beschadigd aangekomen. Netjes gebeld en een dossiernummer gekregen om de claim in te dienen. Na een paar maanden wachten een mailtje van DHL van Mustafa dat ze een cn24 formulier moeten hebben?

”CN24-document: Dit formulier dient te worden ingevuld door de lokale postorganisatie in het land van bestemming. Vervolgens dient de schade te worden beoordeeld door de lokale postorganisatie.”

Ik verstuur iets met DHL maar dan moet ik van DHL een formulier laten invullen van een postorganisatie die is ingehuurd door DHL? Vreemd maar wie is de postorganisatie dan? Ja dat weten ze bij DHL ook niet. Een medewerker van DHL verteld mij dat je beter niet via Parcel kan versturen naar het buitenland. Ook weten de medewerkers van DHL dat het invullen van de CN-24 formulier niet gaat gebeuren. Je krijgt namelijk toch geen contact met een bedrijf uit Italie en als je ze wel te pakken krijgt begrijpen ze het niet. Ik verstuurde voor duizenden euro’s via DHL Parcel maar er gaat nu geen euro meer naar dit bedrijf.

dat de schade word uitbetaald.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

5 dagen geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Voor schade bij een internationale zending wordt er gewerkt met een CN24 formulier. Dit is ook wanneer een zending van het buitenland naar ons lang komt en beschadigd raakt. Heeft u het CN24 formulier? U kunt het beste het CN24 formulier naar uw ontvanger sturen zodat deze hiermee naar het lokale postbedrijf kan om het (Eventueel samen) in te vullen. Op die manier is het meestal snel geregeld. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Ianthe Customer Service Agent DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Maaktnietuitwelke

5 dagen geleden - Ik verstuur het via DHL. Laat DHL het ook oplossen. Daarnaast loopt dit al maanden. En naar een aantal maanden krijg ik te horen dat er een cn24 formulier ingevuld moet worden. De klant die de bestelling kapot heeft ontvangen is al lang opgelost door mij. Weer een nieuw product ontvangen omdat je er van uit gaat dat iets wat verzekerd is ook echt verzekerd is bij DHL. De klant gaat natuurlijk niet naar maanden nog iets laten invullen en laat staan het postbedrijf dat door DHL is ingehuurd. Daarnaast zegt u dat het normaal is dat een cn24 formulier moet ingevuld worden als er schade is. Dit word niet gemeld wanneer je belt met DHL wat ook nog een 1 euro kost om te bellen. Je moet dan gewoon als klant een claim indienen. Dan mag je maanden wachten en dan krijg je een mail u wij hebben geen cn24 formulier van u ontvangen. Dus ik neem aan dat DHL mijn schadeposten uitbetaald!

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 maart 2019 om 10:41 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Als u de verzender bent en u heeft schade geleden door problemen met het door u verzonden pakket, kunt u een claim indienen via onze website: https:www.dhlparcel.nlnlconsumentclaim-indienen De specialisten van onze afdeling Claims Restitutie zullen uw verzoek dan beoordelen.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 15 maart 2019 om 13:14 geantwoord

Dus het is niet opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door Maaktnietuitwelke