Klacht: DHL neemt verantwoordelijkheid niet en stuurt je van kastje naar de muur

Amsterdam1958 op 29 juni 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 9 juni online een pakketje aangemaakt en betaald bij DHL om te verzenden naar een webshop (Cameranu), het label met correcte adres erop geplakt en op een DHl servicepunt afgeleverd Elektrovisie Van Woustraat 205 in Amsterdam. Die maken daarbij een fout en denken dat het naar Wehkamp moet en geven mij daardoor een verkeerde track trace mee. Dat zie je natuurlijk niet, en dat houd je ook niet voor mogelijk, want er stond een label op het pakketje en barcode. Dat had hij gewoon moeten scannen. Het gaat om een lange reeks tekens, dus dan kan je niet in een oogopslag zien of het de juiste is.
Dan begint een proces waarbij ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De webshop meldt mij dat ze het op 18 juni nog niet hebben ontvangen en ik ga op onderzoek uit. Eerst bij DHL, die zeggen dat ik naar Wehkamp moet, ik informeer Wehkamp die aangeven erachter aan te gaan, maar op 27 juni blijken zij het niet (meer) te hebben. Onduidelijk of het ooit bij hun gearriveerd is en geen onderzoek in te zullen stellen omdat het geen bestelling van hen betreft. Ik neem weer contact op met DHL die zeggen dat de Wehkamp toch echt een onderzoek moeten instellen, maar Wehkamp doet dat dus niet.
Als ik DHL wil bellen moet je lang aan de lijn wachten voordat je iemand kunt spreken. Dus daarom probeer ik het inmiddels via KLant.nl. Ze verschuiven de verantwoordelijkheid van hun fout op de klant. Ik voel me een soort extern administratiekantoor van de DHL.

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat DHL zelf een onderzoek start waar het pakje gebleven is en dit zo snel mogelijk binnen enkele dagen oplost en anders mij het geld van de inhoud van het pakje retour geeft, zodat ik dit met Cameranu kan afrekenen. Zij kunnen dit vast verhalen op het Servicepunt. Gelukkig is het niet een al te duur product.
Ik wil dat DHL dus zijn verantwoordelijkheid neemt om dit binnen een week af te handelen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

6 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor bericht. Wat ontzettend vervelend zeg. Mijn oprechte excuses dat het zo mis is gegaan en u ook nog steeds niet naar behoren bent geholpen. Graag help ik zelf wel verder hierin. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen wil ik u eerst een aantal vragen stellen zodat ik alle informatie op een rijtje op. Ten eerste zou ik graag het zendingsnummer van u ontvangen. Heeft u het label zelf online aangemaakt en betaald aan DHL of is dat gebeurd bij het Service Point? Heeft u de zending wellicht verstuurd met een oude Wehkamp doos? Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Hartelijke groet, Nikki DHL Parcel (Netherlands) B.V. Webcare

Reactie van de melder van de klacht Amsterdam1958

6 jaren geleden - Beste Nikki, Dank voor je reactie. Ik weet niet precies wat je met het zendingsnummer bedoelt, maar ik denk die code onderaan de barcode. Dat is: 3SDFC0827782474. Ik heb het label zelf aangemaakt. Met volgende adres: To: Camera.NU.nl Afdeling Retouren Het Spijk 8 8321WT Urk NETHERLANDS. Het nummer dat de parcelshop mij gaf was: 3SDSP003159944. Ik heb het label zelf online aangemaakt en meteen betaald. Ik heb de originele doos gebruikt van de winkel Camera.nu. Op de hele doos zie je verschillende keren staan Camara.nu. Het is een doos van pak hem beet ongeveer: 25x19x12. Dus er was een label op geplakt met adres Camera.nu barcode 3SDFC0827782474. Omdat de medewerker van de parcelshop het natuurlijk achter zijn toonbank in orde zat te maken heb ik natuurlijk niet kunnen zien wat hij allemaal deed. Fijn dat u ermee aan de slag gaat, want ik kan Camera.nu natuurlijk ook niet meer te lang laten wachten. Met vriendelijke groet, Agnes Braam

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 juni 2018 om 14:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Reactie van de melder van de klacht Amsterdam1958

6 jaren geleden - Dus het stempel opgelost is totaal niet passend.

Amsterdam1958

Heeft op 29 juni 2018 om 22:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ineens verdwijnt een eerder door mij geschreven bericht. In het kort opnieuw. Dit is natuurlijk geen oplossing.DHL schuift een fout van hen af op de klant ipv zelf achter Wehkamp en het pakje te gaan. Bevestigt weer dat Dhl niet echt moeite doet. Nogmaals Wehkamp voelt zich niet verantwoordelijk omdat niet hun pakje is. Ondertussen moet ik Cameranu aan het lijntje houden.
Pak je verantwoordelijkheid Dhl en los jullie fout zelf op.

Reactie van de melder van de klacht Amsterdam1958

6 jaren geleden - KLACHT.NL kunnen jullie deze klacht als niet opgelost veranderen svp?

Alle klachten die gemeld zijn door Amsterdam1958