Klacht: DHL levert pakket niet

De Zomerkoningin op 29 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wacht al ruim een week op een pakket. Na een tweetal gemiste bezorgpogingen door DHL heb ik een optie doorgegeven voor bezorgen, namelijk afgelopen woensdag AVOND. Wat doet DHL, die komt woensdag MIDDAG. En toen was er uiteraard (wederom) niemand thuis. Zonder overleg komen ze vervolgens vrijdagavond. Weer niemand thuis. Vrijdag zit er een briefje in de bus dat ze zaterdag komen. Omdat ik gemerkt heb dat ze toch niet komen op het tijdstip dat je doorgeeft, maar volledig hun eigen gang gaan, ben ik vandaag, zaterdag dus, de gehele dag thuis gebleven, om de komst van DHL af te wachten. En dit terwijl het vandaag een prachtige stranddag was. DHL is inderdaad ’s ochtends langs geweest, echter: met twee hele andere pakketten! Het pakket waar ik op zit te wachten heb ik dus nog steeds niet, en daarnaast ben ik een mooie zomerdag misgelopen, dus ik baal hier behoorlijk van. Een klacht indienen op de website van DHL blijkt niet mogelijk te zijn: dan moet je je maar tot de verzender wenden Alsof die er wat aan kan doen dat DHL zijn werk niet goed doet. Dit is niet voor het eerst dat ik een klacht over DHL heb: ik woon in een flat, en vaak hebben de bezorgers geen zin om naar boven te komen, en gooien een niet-thuis briefje in de bus, terwijl ik er wel gewoon ben. Een eerdere klacht die ik hier heb ingediend zag er op dat DHL een waardevol pakket van een online juwelier had zoek gemaakt. Naar mijn idee werken er vrijwilligers en huisvrouwen bij DHL, die een keer een rondje met de auto maken wanneer het hun uitkomt. Ze hebben ook nooit een uniform aan en rijden gewoon in hun eigen auto’s. Dit komt op mij absoluut niet professioneel over. Post NL levert een veel betere service, en brengt de pakketten tot aan de deur.

Gewenste Oplossing:

Zoals ik ook aan de verzender verzocht heb: pakket graag door Post NL laten leveren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 mei 2017 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Ik zie dat het pakket waarop u doelt vrijdag helaas al retour afzender is gegaan. Afgelopen zaterdag is het de bezorger wel gelukt om 2 andere pakketten bij u te leveren. We hebben tevens bezorgers van alle soorten dus ook huisvrouwen die hun werk evengoed doen als ieder ander. Ik adviseer u voor het pakket wat retour is gegaan om contact op te nemen met de verzender om deze opnieuw in levering te laten gaan.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

De Zomerkoningin

Heeft op 09 juni 2017 om 20:02 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De uiteindelijke oplossing is geweest dat de verzender het pakket alsnog met PostNL aan me heeft verstuurd. Toen had ik het binnen een dag. Het is ontzettend jammer dat sommige bedrijven voornamelijk met DHL willen verzenden, want hun service is waardeloos.

Alle klachten die gemeld zijn door De Zomerkoningin