Mijn Klacht:
Ik wacht al ruim een week op een pakket. Na een tweetal gemiste bezorgpogingen door DHL heb ik een optie doorgegeven voor bezorgen, namelijk afgelopen woensdag AVOND. Wat doet DHL, die komt woensdag MIDDAG. En toen was er uiteraard (wederom) niemand thuis. Zonder overleg komen ze vervolgens vrijdagavond. Weer niemand thuis. Vrijdag zit er een briefje in de bus dat ze zaterdag komen. Omdat ik gemerkt heb dat ze toch niet komen op het tijdstip dat je doorgeeft, maar volledig hun eigen gang gaan, ben ik vandaag, zaterdag dus, de gehele dag thuis gebleven, om de komst van DHL af te wachten. En dit terwijl het vandaag een prachtige stranddag was. DHL is inderdaad ’s ochtends langs geweest, echter: met twee hele andere pakketten! Het pakket waar ik op zit te wachten heb ik dus nog steeds niet, en daarnaast ben ik een mooie zomerdag misgelopen, dus ik baal hier behoorlijk van. Een klacht indienen op de website van DHL blijkt niet mogelijk te zijn: dan moet je je maar tot de verzender wenden Alsof die er wat aan kan doen dat DHL zijn werk niet goed doet. Dit is niet voor het eerst dat ik een klacht over DHL heb: ik woon in een flat, en vaak hebben de bezorgers geen zin om naar boven te komen, en gooien een niet-thuis briefje in de bus, terwijl ik er wel gewoon ben. Een eerdere klacht die ik hier heb ingediend zag er op dat DHL een waardevol pakket van een online juwelier had zoek gemaakt. Naar mijn idee werken er vrijwilligers en huisvrouwen bij DHL, die een keer een rondje met de auto maken wanneer het hun uitkomt. Ze hebben ook nooit een uniform aan en rijden gewoon in hun eigen auto’s. Dit komt op mij absoluut niet professioneel over. Post NL levert een veel betere service, en brengt de pakketten tot aan de deur.
Gewenste Oplossing:
Zoals ik ook aan de verzender verzocht heb: pakket graag door Post NL laten leveren.
