Mijn Klacht:
1,5 week geleden een vuilnisbak besteld voor ons noeuwe huis. Fijn, want een losse vuilniszak op de vloer is ook niet alles. Besteld, omdat zowel mijn vrouw als ik niet over een auto beschikken.
De verzendende partij heeft dhl als koerier voor de iets grotere spullen, zo ook onze prullenbak.
Na enkele dag hebben wij bericht ontvangen dat de vuilnibak verstuurd is. Fijn
Na 1 week toch maar gebeld met de verzendende partij om te vragen waar de vuilnisbak blijft. Zij gingen dit uitzoeken.
2 dagen later werd ik teruggebeld. Dhl zou 2 keer aan de deur zijn geweest, maar er was niemand thuis. Vreemd, want op een van dee zogenaamde datum was er de gehele dag iemand aanwezig. Er zat uiteraard ook geen briefje in de bis. We zouden onze vuilnisbak op kunnen halen bij het depot, hetgeen niet mogelijk is. We hebben tenslotte geen auto. Gebeld met de leverancier. Zij hadden contact gehad met dhl; er was niets anders mogelijk.
Boos zelf maar met dhl gebeld. Daar kreeg ik een heel nder verhaal te horen. Er was een storing geweest in Amsterdam, waardoor mogelijk het een en ander niet bezorgd werd en dat inderdaad mogelijk niemand aan de deur is geweest. De verzende partij hoefde alleen maar aan te geven dat het pakket opnieuw aangeboden moest worden en het zou verder geregeld worden. Er kon zelfs wel honderd keer aangegeven worden dat er opnieuw aangeboden moest worden. De persoon bij de verzendende partij snapte er allemaal niets van volgens de dhl medewerker nadat ik hem vroeg naar de eerdere onwelwillendheid van dhl.
Uiteindelijk de verzendende partij gebeld en verteld dat zij er volgens dhl helemaal niets van snappen. Op de achtergrond hoorde ik de klomp van de medewerker van de verzendende partij breken. Hij was met stomheid geslagen en ging meteen contact met dhl zoeken.
Even later werd ik teruggebeld met de mogelijkheden. Of twee dagen later of vijf dagen later op zaterdag. De woensdag was in mijn ogen in orde, daar er iemand thuis zou zijn of anders de buren. Gelukkig, vlak voor kerst een vuilnisbak.
Maar het mocht niet zo zijn. Op de 24 was de vuilnisbak er niet.
Controle van de track and trace wees uit dat dhl niet eens de moeite heeft genomen onze vuilnisbak opnieuw aan te bieden, maar terug heeft gestuurd naar de afzender.
Het gevolg: meerdere kerstdiners met een stinkende vuilniszak op onze nieuwe vloer.
Gewenste Oplossing:
Als wij onze vuilnisbak hebben.
Als wij gecompenseerd worden voor de tijd die wij hebben gestoken in het falen van dhl

