Klacht: DHL komt de eigen bezorgafspraken VOLSTREKT niet na

op 16 april 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is de zoveelste zeer teleurstellende ervaring met DHL.
DHL schijnt de zaken niet op orde te krijgen.

Op 5 april heb ik een bestelling geplaatst. Er is gevraagd om het pakket te bezorgen op een bedrijfsadres (nadrukkelijk en duidelijk vermeld). De eerstvolgende werkdag met de klantenservice van DHL gebeld om na te gaan of bezorging op het betreffende adres geen probleem zou opleveren. DHL verzekerde mij ervan dat het geen enkel probleem zou zijn.

Nu is het 13 april, DHL heeft 4 keer een e-mail gestuurd met daarin de aankondiging wanneer het pakket bezorgd ging worden. De eerste aankondiging betrof een bezorgmoment op maandag tussen 11:00 en 15:00, helemaal akkoord, maar geen bezorger gezien. De 3 pogingen daarna betroffen 2 avonden en een zaterdag. Dan is het bedrijf gesloten. Toen maar gewacht op een kaartje in de brievenbus zodat ik zelf een geschikt bezorgmoment kon inplannen. Maar er is geen kaartje in de brievenbus gedaan. Dus ofwel de bezorger komt de afspraken niet na óf (dit lijkt mij meer waarschijnlijk vanuit eerdere ervaringen) er is gewoon niemand geweest. Ik heb geen flauw idee waar mijn pakket nu is, ”de planning wordt gemaakt” valt te lezen

NIET. Ik kan alleen maar concluderen dat DHL zijn zaken niet op orde heeft en ook niet krijgt. Het pakket moet zo snel mogelijk, BINNEN KANTOORTIJDEN dáádwerkelijk bezorgd worden volgens de afspraken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Spijtig om te vernemen dat de levering nog niet gelukt is zoals u deze wenst. Heeft u een traceernummer enof het adres waar wij uw pakket zouden moeten leveren Met vriendelijke groet, Lea DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Maike0299

3 maanden geleden - Het zendingsnummer stond vermeld bij mijn klacht in een ander tekstvak. JVGL0596877100012154 Korte Hogendijk 14, 1506MA Zaandam

DHL

Heeft op 16 april 2018 om 12:45 geantwoord

Goedendag,

Ik heb uw verhaal gelezen en uw zendingsgegevens er vervolgens bij gepakt. Ik zie dat dit een zending is die door de verzender door middel van het consumentenverzendkanaal bij u aangeboden zal worden. Dit is normaal geen probleem aangezien we ook overdag leveren via dit verzendkanaal, maar dit kanaal kent ook avondleveringen en leveringen op zaterdag als deze dag valt binnen de 4 aflevermomenten. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde momenten op een zakelijk adres niet toereikend zijn, en dat lijkt hier het geval te zijn geweest. De 4 geplande aflevermomenten zijn verstreken en hierdoor zal ik u adviseren contact op te nemen met de verzender, deze heeft namelijk de mogelijkheid de zending nog een keer aan te bieden. Wellicht dan handig om dit op uw prive adres te laten aanbieden, dan beschikt u ook over de bezorger gemist code waarmee u het aflevermoment voor de volgende werkdag naar wens kan aanpassen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mike

Heeft op 16 april 2018 om 22:31 geantwoord

DHL rept overigens óók niet over het feit dat het tweede bezorgmoment door DHL zelf was ingepland op maandag 9 april tussen 11:00 en 15:00 uur. Keurig binnen kantoortijden. Als DHL de eigen afspraken was aangekomen was er nu geen enkel probleem geweest. Er is gewoon NIEMAND langs geweest op 9 april. En toch durft DHL te beweren dat het pakket vier keer is aangeboden. Bijna bewonderenswaardig dat DHL nog bestaansrecht heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Maike0299