Klacht: DHL koerier fraudeert

M.Sd op 29 september 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte,

Recent verwachte ik een bestelling uit het buitenland.
Toen het lang duurde, kreeg ik na contact met de leverancier te horen dat het pakket is teruggestuurd
door DHL.
Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat de DHL koerier mijn pakket op geweigerd heeft gezet.
De leverancier melde mij ook dat voor het opnieuw sturen van het pakket extra kosten gerekend worden.
Ik was/ben hier erg boos over, aangezien door het frauderen van een koerier, ik nu de dupe ben.
Er is nooit een koerier aan de deur geweest, noch heb ik of een familielid deze zending geweigerd!

Nadat ik de zeer lastig bereikbare klantenservice (17 wachtende voor mij) te pakken kreeg, werd ik doorgestuurd naar een andere afdeling.
Die afdeling nam mijn klacht in behandeling en gaf aan dat mijn klacht doorgestuurd zou worden naar de service afdeling.
Mijn verzoek was dat ik graag op de hoogte wou gehouden van de inhoud en eindbesluit van DHL jegens de koerier.
Daarop kreeg ik het antwoord, dat DHL de inhoud van het gesprek met de koerier niet mocht delen vanwege privacy redenen.
Ik heb daarop geantwoord, dat ik die stelling niet vind kloppen.
DHL kan mij namelijk met een kluit in het riet sturen, dat ze de koerier, hier op hebben aangesproken. Maar daar ga ik niet mee akkoord.
Ik wil duidelijk hebben, hoe serieus zij deze klacht werkelijk hebben genomen en wat voor besluit er is genomen tegen de koerier.
Een dag erna krijg ik een e-mail waarop totaal niet is ingegaan op de inhoud van mijn e-mail en er heel crue word gezegd: Uw klacht is gedeeld met het Service Center.
Zij hebben aangegeven hierover niet in gesprek te kunnen gaan met de koerier omdat het meer dan een maand geleden is

Ik ben enorm boos, aangezien dit dus bevestigd waarom dit soort kwalijke praktijken gewoon door blijven gaan, simpelweg omdat DHL verzuimd om gepaste maatregelen te nemen tegen een koerier die dit soort frauduleus gedrag vertoont.
DHL wist al vanaf het begin dat er een tijd overeen was gegaan, als dit een punt was dan hadden ze dat direct moeten aangeven, in plaats van mij van het kastje naar de muur te sturen.
Echter omdat ik inzage wil in de klacht, schuiven ze het nu af op dat ik te laat ben met het indienen van de klacht.
Daarnaast, is het absurd dat ze dit zo wegschuiven, aangezien dit soort gedrag nooit ongestraft voorbij mag gaan.

Ter verduidelijking: ik heb er niet bewust voor gekozen om deze klacht een maand uit te stellen.
Dit had te maken met dat er een hele tijd tussen heeft gezeten tussen het verzenden en het terugsturen.
Ondanks dat, blijf ik het nog steeds een gevoelloos en absurd argument vinden van DHL.
Het is ook te gek voor woorden dat zij hier niks aan willen doen, wat maakt het uit of ik na 2, 3 of 4 weken een klacht indien? Te gek voor voorwoorden, dat zij hier gewoon misbruik maken van hun machtspositie.

Gewenste Oplossing:

Het minste wat ik verwacht is dat DHL schriftelijk inzage geeft in welke stappen zij hebben genomen om de koerier hier op aan te spreken en wat zij gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Ik neem niet het genoegen met we hebben de koerier op aangesproken en/of we gaan er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit soort makkelijke argumenten zijn wel vaker gehoord.
Het argument dat ik vanwege privacy redenen geen inzage mag hebben in de inhoud, vind ik flauwekul.
Tot slot is fraude zoals het team van Klacht.nl ongetwijfeld weet strafbaar.
Een gepaste straf zou een ontslag op staande voet zijn, althans dat zal elk zelf respecterend bedrijf in zo\'n geval doen.
Ik dwing dit niet af, maar het zou wel gepast zijn als DHL zelf zo\'n beslissing had willen nemen, om mensen te beschermen tegen dit soort gedrag.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht M.Sd

8 maanden geleden - Geachte heer Mitchel, In het contact dat ik heb gelegd met DHL heb ik wel degelijk een zendingsnummer verstrekt, echter toen ik om de inhoud vroeg van de klachtbehandeling, kon de klacht opeens niet meer behandeld worden door jullie! U geeft aan dat het een regel is om de inhoud van de klacht niet te delen, is dit een regel die DHL zelf heeft opgesteld of is dit volgens u een regel die in de wet is vastgelegd? Ik blijf er namelijk niet mee eens zijn, dat DHL verzuimd om de inhoud van de klacht met mij als indiener van de klacht te delen. DHL moet gewoon transparant zijn in wat en door wie iets is gezegd tegen de bezorger, ik vind dat niet meer dan gepast in zo'n situatie. De reactie van uw collega Sandra op mijn klacht bevestigd alleen maar dat DHL niet integer is, ik heb na uw bericht geen zendingsnummer verstuurd waar u om vroeg, maar uw collega Sandra heeft wel kunnen reageren?! Dat ter zijde: Zoals u wellicht kan inzien, zegt ze na mijn klacht via Klacht.nl dat de desbetreffende bezorger er op is aangesproken, maar dat hij zich niks meer kan herinneren van deze zending, omdat het te lang geleden is! DHL heeft niet voor niks een systeem, waar te zien is dat deze bezorger de zending op geweigerd heeft gezet. Dit heeft niks met herinneren te maken, het staat duidelijk in het systeem! Uw bezorger heeft gefraudeerd, ik heb nergens het pakket geweigerd en ik ben daar dus de dupe van!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 oktober 2023 om 08:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen M.Sd,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie,
zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd,
gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice.
De contactgegevens vindt u via; https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support
Met vriendelijke groet,

Laura
DHL eCommerce E-care

M.Sd

Heeft op 05 oktober 2023 om 11:53 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Goedemorgen Laura,

In een woord: Schandalig!

U heeft mij nooit om aanvullende informatie gevraagd, noch een oplossing geboden.
Het enige wat ik te horen kreeg is dat de klacht niet behandeld kon worden, aangzien het een maand geleden is!
Nadat ik daarna mijn klacht via Klacht.nl heb ingediend, gaf uw collega Mitchel aan of ik het verzendnummer wou doorsturen.
Alvorens ik die informatie had gestuurd, had uw collega Sandra een e-mail naar mij gestuurd, waarin ze aangaf dat de bezorger dit incident niet meer kon herinneren!
Ik heb gister hier op gereageerd via Klacht.nl, dat jullie nog altijd een systeem hebben waarin duidelijk te zien is dat jullie bezorger de verzending op \"geweigerd\" heeft gezet, uw bezorger fraudeert dus en klaarblijkelijk vind DHL dat prima!

Uw verdraait de zaken nu en DHL wilt duidelijk geen oplossing, inplaats daarvan word ik van de kast naar de muur gestuurd!

Dit is geen oplossing en ook niet wat ik verzocht heb als oplossing.
Aangezien ik helaas moet concluderen dat ik niet kan uitgaan van de integeriteit van DHL, verzoek ik om de klachtbehandeling en correspondentie via Klacht.nl te laten gaan.
Ik wil namelijk openheid en transparantie en door mij nu via allemaal omwegen te sturen, word dit absoluut niet gewaarborgd.
Ik verwacht ook geen beloftes, ik wil gewoon een oplossing en zoals gezegd via een open communicatie via Klacht.nl

Reactie van de melder van de klacht M.Sd

8 maanden geleden - En ja hoor, vandaag weer een pakket niet geleverd door de bezorger! Deze keer had ik hem op camera, duidelijk dat deze bezorger bewust fraudeert! En DHL houd intussen gewoon de handen boven het hoofd van hun bezorgers, mensen blijven gedupeert onder de steun van DHL voor hun fraduleuze bezorgers. DHL is net zo medeplichtig!

Reactie van de melder van de klacht M.Sd

2 maanden geleden - Klacht is nooit afgesloten door mij als benadeelde partij. DHL heeft het probleem ook nooit opgelost! Ik begrijp ook absoluut niet hoe deze klacht op opgelost is gezet?! Mijn kostbare pakketten heb ik ook nooit ontvangen! DHL blijf ondertussen verder frauderen en hun frauderende bezorger word gewoon de hand boven het hoofd gehouden!

Alle klachten die gemeld zijn door M.Sd