Klacht: DHL klantenservice is helemaal geen klantenservice

op 08 februari 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Donderdag 7219 belde ik voor de zoveelste maal met de Klantenservice inzake een schade die op 4 december 2018 had plaatsgevonden en nog steeds niet was afgehandeld. Elke keer word je van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wilde nu wel eens met de afdeling claims spreken maar volgens de klantenservice-mevrouw die daar zat rond 11:10 was dat niet mogelijk. Zij had geen nummer van de claims……na een beetje heen en weer praten vroeg ik haar of ze mij dan met iemand door kon verbinden die mij wél kon helpen, dat ging ook niet…..Ik spreek toch met Klantenservice vroeg ik nog? Ja, mevrouw, ik zal het u nog één keer uitleggen, begon ze weer. Nee dat hoeft niet, ik wil gewoon doorverbonden worden met iemand die mij kan helpen. Ze zei goedemorgen en hing op! Meteen weer teruggebeld en na weer het hele menu te hebben doorgelopengedruktgeroepen kreeg ik wel een vriendelijke jongeman aan de lijn die het begreep en mij het telefoonnummer van Claims gaf, daarna werd ik snel geholpen door iemand van die afdeling en zal het geld vandaag (hoop ikzei hij) worden terug gestort. Tot zover alles goed, nog even afwachten wanneer het geld nu echt binnen is 🙂

Wanneer die mevrouw excuus maakt en zegt dat ze gewoon dat nummer had moeten geven net als haar collega die ik daarna sprak die dat wel deed. Als ik al een paar maanden wacht is het toch begrijpelijk dat je die klant snel wilt helpen en dan doe je gewoon iets extra's of eigenlijk.....gewoon je werk!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Ik wil graag even nakijken welke medewerkster u aan de lijn heeft gehad. Deze kan ik waarschijnlijk traceren aan de hand van het zendingsnummer. Zou u mij door willen geven om welk zendingsnummer dit gesprek ging? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Wendy DHL Webcare Parcel

Reactie van de melder van de klacht glmik

1 week geleden - Hi Wendy, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb volgens mij aan haar geen zendingsnummer doorgegeven want dat had geen enkele zin, zij wilde mij überhaupt niet verder helpen helaas. Het zendingsnummer is trouwens 2018-2401 H01. Het telefoongesprek vond rond 11.10 plaats vandaag, volgens mij had ze een beetje een Brabants accent herinner ik me. Met hartelijke groet, Astrid

DHL

Heeft op 08 februari 2019 om 13:39 geantwoord

Goedendag,

Jammer om te vernemen dat dit zo is gelopen, ik heb uw bevindingen doorgestuurd naar de leidinggevende van ons klantencontact center aangezien ik niet kan achterhalen wie u gesproken heeft. Zij pakken dit verder intern op en zullen het gesprek terugluisteren naar aanleiding van het meegestuurde 06 nummer en bijbehorende adres gegevens en waar nodig dit met de medewerker in kwestie bespreken. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mijn oprechte excuses voor dit voorval.

Mike

Alle klachten die gemeld zijn door glmik