Klacht: DHL flikt het weer

Slemcm op 24 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn dochter zit al vanaf 7:45 te wachten op een pakket die DHL tussen 8 en 11 zou brengen, waarvoor ze overigens voor deze tijdstp bij leverancier betaald heeft. Om 10:06 stond er op track trace van DHL dat ze onderweg zijn. Om 10:08u stond er op diezelfde track trace dat ze bij de deur waren maar er was niemand thuis (wij hebben 2 cameras voor de deur, daarop gekeken geen DHL) Om 10:09u spraak mijn dochter met een heer bij DHL servicepoint en die zegt tegen haar, nadat ze hem gevraagd had de bezorger te bellen, dat hij een mail zou sturen naar bezorger (of zo), dat pakket op 24 juli weer bezorgd zou wordt (dit laatste kon zij op dat moment ook op de track trace zien) en dat hij niks verder kon doen. Ze had hem zelfs voorgesteld haar pakket op te halen bij de sorteercentum wat ongeveer 20 minuten rijden is van ons huis maar nee, dat kan niet.

Even later belt ze weer met servicepoint en krijgt een lieve dame aan de lijn die voor haar netjes in hun systeem gekeken heeft en deze wist haar te vertellen dat aan route van bezorger te zien is hij niet eens bij ons huis langs geweest en dat zij beter contact kan opnemen met leverancier zodat deze weer contact kan opnemen met DHL.
Petje af voor deze dame (jammer dat mijn dochter haar naam niet hebt onthouden), een eerlijke medewerker die niet alleen naar haar werk dat om geld te verdienen maar om te doen waar ze voor betaald wordt.

MAAR over het algemeen is en blijft het liegen en bedriegen tussen sommige nietsnutten/geldverdiener bij DHL servicepoint en waardeloze bezorgers.

Gewenste Oplossing:

dat pakket die ik vandaag om 6u nodig hebt voor een congres, alsnog voor 14:00u geleverd wordt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat u een onterechte niet thuis-melding heeft ontvangen. Allereerst wil ik u hier mijn excuses voor aanbieden, ik kan me voorstellen dat u daarvan baalt. Ik kijk graag even met u mee naar de zending om voor u te checken wanneer u deze kunt verwachten. Uiteraard kan ik over deze situatie ook een klacht doorzetten. Zou u mij het track trace-nummer en uw huisnummer willen sturen zodat ik even mee kan kijken? Veel dank hiervoor alvast. Met vriendelijke groet, Lize DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Slemcm

1 jaar geleden - Hi Lize, Wat je voor mij zou willen kijken met behulp van mijn track en trace nummer, heeft die mannelijke nietsnut van je collega al telefonisch gemeld en dat hadden wij ook via de DHL app kunnen achterhalen. Ook een melding/klacht heeft zowel de nietsnut als je behulpzame collega (dame die wij vrijdag als 2e persoon geproken hadden) al gedaan. Ook nadat wij de leverancier hadden gebeld zoals je collega voorstelde, heeft het niks geholpen want ook de levrancier heeft dezelfde antwoordt van jullie gekregen wat wij hebben gehad. De bestelling hadden wij vrijdag en zaterdag nodig voor een conferentie en daarvoor hebben wij bijna € 60 (bedrag incl spoed leveringskosten voor vrijdag 8:00 - 11:00) aan betaald. De enige oplossing wat jullie zouden moeten bieden is dit bedrag aan ons te vergoeden en dat jullie voor de toekomst voor betere communicatie zullen zorgen tussen klantenservice en bezorgers en ervoor zorgen dat liegende bezorgers aangepakt worden bij de eerst telefoonmelding van client. Even voor duidelijkheid; het is niet de eerste maar de 4e keer dat wij om het een of het ander voor gek gehouden zijn door jullie organisatie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 juli 2023 om 10:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen ! Dit is dan ook zeker niet de bedoeling ! Nogmaals mijn excuus hiervoor. Ik wil u aanraden even contact op te nemen met onze livechat/telefonie zodat wij hiervoor een case aan kunnen maken zodat dit direct opgepakt zal gaan worden. Mijn oprecht excuus hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Mitchel

Slemcm

Heeft op 28 juli 2023 om 12:45 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik gellof niet meer in de intensies van DHL. Een case hadden ze meteen moeten maken. Dezelfde dag dat ik dit bericht kreeg, kregen we van leverancier te horen dat DHL hun gemeld had dat pakket zoek was geraakt. Een dag later kregen we bericht van DHL dat bericht klaar ligt om opgehaald te worden. Sorry hoor maar I'm done met DHL. Ik ben er zeker van dat leverancier meer nadelen dan voordelen hebben met DHL en hoop dat ze in de toekomst ook zullen stoppen met pakketten versturen via DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door Slemcm