Klacht: DHL Buurtpunt Homerr Andrea Rotterdam Vlagtwedde

op 14 augustus 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens het DHL systeem zou op 13 juni 2019 een pakket voor de nieuwe collectie van onze winkel afgeleverd zijn in Rotterdam bij DHL Buurtpunt Homerr Andrea aan de Walcherse straat 79C. Dit pakket is nooit bij ons gekomen. Toen we op het adres gingen kijken leek alles gesloten. Het komt nu ook niet meer voor in de online lijst met DHL Service punten. In een oude lijst op het Internet zie je het nog wel staan op dat adres.

DHL heeft dat nooit opgelost en we zijn dus een complete doos tassen uit de nieuwe collectie kwijt die snel uitverkocht was en dus niet meer te vervangen.

Nu zie ik opeens een DHL Buurtpunt Andrea NL-954125 aan de Margrietstraat Vlagtwedde helemaal in Groningen. Telefoonnummer online van dit punt is een 0900 nummer dat 1 Euro per gesprek kost en via google hangout 30ct per minuut. De eerste slechte review is daar ook binnen. Dit lijkt een foute boel met Homerr Andrea tenzij het heeeel toevallig dezelfde naam is (zoveel zijn er namelijk niet).

Wij zijn tevreden als DHL de verdachte situatie met DHL Buurtpunt Homerr - Andrea (RotterdamVlagtwedde) heeft uitgezocht want daarmee zal ook duidelijk worden in welk zwart gat een deel van onze winkelcollectie terecht is gekomen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend vervelend dat het nooit is opgelost met uw verloren zending. Ik kan mij voorstellen dat u daar enorm van baalt. Heeft u voor mij misschien het traceernummer van de zending zodat ik even met u mee kan kijken? Begrijp ik goed dat u de ontvanger van het pakket bent?De buurtpunten die we via de organisaties viaTim en Homerr hebben, krijgen over het algemeen de voornaam van de gene die het punt in huis heeft als naam voor het servicepunt. Aangezien er meer dan 6000 Andreas in Nederland zijn, kan het heel goed zijn dat er eentje een punt heeft en een ander eentje heeft gehad in Rotterdam. We onderscheiden de punten in ons systeem namelijk met de nummers die voor de naam staan. Niet op de naam van de servicepunthouder.Alvast bedankt voor de aanvullende gegevens.Met vriendelijke groet, Ianthe Customer Service Agent DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht bskk

1 week geleden - Beste DHL,Wij zijn idd de ontvanger en de gedupeerde in dit verhaal.Dit is de track and trace link. https:www.dhlparcel.nlnlvolg-uw-zending?ttJVGL0585776819012904487pc3083DPHet Buurtpunt dat genoemd wordt in de track tracé bleek vacant toen we wilden ophalen. Staat nu ook niet meer in de DHL Buurtpunt lijst. Het kan uiteraard toevallig zijn met een gangbare naam maar ik vindt maar 1 ander Homerr Andrea Buurtpunt en die zit dus nu in Vlagtwedde.Groet Bas

DHL

Heeft op 14 augustus 2019 om 11:41 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor de gegevens. Ik zie dat het inderdaad een ServicePoint betreft dat inmiddels niet meer beschikbaar is.

De verzender heeft al een onderzoek naar deze zending uit laten voeren. Ik adviseer jullie om bij jullie verzender na te vragen wat er destijds uit het onderzoek naar voren is gekomen, zodat jullie onderling dit af kunnen handelen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 14 augustus 2019 om 16:59 geantwoord

Dit is uiteraard geen oplossing. Ook de verzender krijgt geen antwoord op de vraag hoe het kan dat er een pakje wordt afgeleverd op een volgens het systeem niet (meer?) bestaand DHL afleverpunt. Als er iets misgaat bij de pakketbezorging is er nooit een verklaring. Terwijl de bezorging echt hit & miss is geworden (bij DHL en POSTNL). Het is kennelijk teveel moeite om te achterhalen waar ze de waardevolle spullen van klanten hebben laten slingeren. Loze excuses uitdelen is veel goedkoper.

Alle klachten die gemeld zijn door bskk