Klacht: DHL bestuuder heeft geen tijd voor onzin over snelheid op woonerf.

woonerfbewoner op 03 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

op 3 juli rond 11.40 u reed er een DHL electro-wagen met kenteken V–156- SL vanaf de Antillen richting de Lofoten (beide woonerf gebied). Hij reed niet stapvoets, schatting zo’n 35 km per uur. Ik vroeg met een handgebaar of hij even wilde stoppen, wat hij ook deed. Ik vroeg de jongeman of hij wist hoe hard er op een woonerf gereden mag worden. Zijn antwoord was 30 km/. Ik wees hem op het verkeersbord (30km)aan het einde van het woonerf en gaf aan dat hij achter het bord wel 30km mag rijden, en dat er op het woonerf 12-15km geld. Hij vroeg mij toen uit het niets of ik een pakketje verwachte, waarop ik hem wees op dit vreemde antwoord. En vertelde hem dat eerder al klachten bij DHL over rijgedrag zijn ingediend. Hij zei dat ik dat dan maar en klacht zou indienen, waarop ik aangaf dat ik hem liever persoonlijk vraag om rekening te houden met de geleden snelheid. Ik kreeg vervolgens het brutale antwoord: dat hij geen tijd had voor dit soort onzin en reed zonder respect door, zonder zijn naam te willen geven. Op basis van het kenteken en tijd hoop ik dat deze chauffeur wordt gecorrigeerd in zijn vreemde gedrag in het verkeer.

Dat deze chauffeur zijn excuses aanbied voor zijn onbeschofte wijze van antwoorden en dat hij bij meerder klachten van deze aard zijn deelname als DHL chauffeur moet gaan stopzetten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 juli 2023 om 16:10 geantwoord

Goedemiddag H. Wijdeveld,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Uiteraard horen onze chauffeurs zich te houden aan de geldende verkeersregels.
In dit geval heb ik de bewuste chauffeur kunnen traceren aan de hand van het opgegeven kenteken en de dag en tijd van melding, uw klacht doorgestuurd naar zijn meerdere.
Hierbij ga ik uit van een verbeterd rijgedrag en wens u een fijne middag toe.

Laura
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door woonerfbewoner