Mijn Klacht:
Casus: Pakket met pannen à €17 via DHL verzonden naar DHL servicepoint wat elke dag kennelijk gesloten is. Pakket is niet af te halen, gedurende een week. Meerdere klanten staan bij deze winkel voor een dichte deur. Het is absoluut geen visitekaartje voor DHL, dus voor hun belangrijk om te weten dat het betreffende service punt eerder frustratiepunt is, zo dachten we.
Ontvanger en verzender dienen beiden een claim in, hoewel DHL alleen die van de verzender in behandeling neemt. De ontvanger had pannen nodig ivm huurders in een vakantiewoning, moest nieuwe pannen kopen want verhuurtermijn brak aan. We waren inmiddels 1,5 week verder. Bedrag wat ontvanger kwijt is, is daarmee totaal €42 ipv de beoogde €17. Plus overlast van continu contact met DHL en dagelijks langsrijden bij afhaalpunt. Maar compensatie zal desondanks alléén naar verzender verlopen en niks naar de ontvanger.
Na een bepaalde periode gaan niet afgehaalde goederen retour. Nu blijkt dat er sprake is van vermissing van het pakket, is de verzender niet alleen de dupe van de mislukte verkoop dankzij DHL, maar nu ook van vermissing. (zij kreeg initieel nl. de pannen terug) DHL vergoedt in ‘vermissingsgevallen’ per kg €3,40 en met ons pakket van 3kg wordt dat €10,20 de originele verzendkosten €5. De verzender ontvangt dus na alle leed slechts €15,20 en is haar goederen kwijt.
De verzender en de ontvanger hebben gedurende het hele traject (14 juni tot aan vandaag 9 juli) de handen in één geslagen en alle communicatie met elkaar gedeeld. Het was aanvankelijk een klein bedrag en een kleine case, maar is groter en duurder geworden door blunderen van DHL. Het woord ‘klanten-service’ vinden wij niet van toepassing op hun zogeheten klantenservice afdeling. En dat DHL verkozen is tot de beste verzendservice, een slogan die onderaan hun handtekeningen staat, daar hebben wij niks van gemerkt!!
De antwoorden van DHL zijn steeds hetzelfde: Dat ze het begrijpen, dat wij onszelf steeds herhalen terwijl ze al hebben aangegeven de ontvanger niks te kunnen compenseren en met de verzender zullen kijken wat er vergoed zal worden ….Dat blijkt vandaag totaalbedrag €15,20 te zijn (€10,20 de originele verzendkosten €5) welke binnen 15 werkdagen wordt uitbetaald en die ze nog met ontvanger moet delen om haar leed te compenseren.
We zijn boos èn verbaasd dat DHL zo met hun klanten omgaat, dat ze aanvankelijk een klein brandje laten oplaaien tot een grote brand en wij nu echt kwaad zijn.
Gewenste Oplossing:
Uiteraard excuses, maar dan gemeende excuses en niet de standaard email die we steeds ontvangen, waarvan de eerste alinea dan hetzelfde is.
We willen minimaal (!) de bedragen gecompenseerd zien waar het om gaat:
Aan de ontvanger €17,- (pakketinhoud) € 5,- extra ivm aanschaf nieuwe pannen die duurder waren. En €12,- zuiver voor verzender (verkoopbedrag van haar goederen) En eigenlijk vinden we dat we ook iets moeten krijgen voor alle gedoe en tijd (telefoontjes, claims, e-mails)
