Klacht: Brievenbuspakket niet bezorgd, maar status wel bezorgd.

P. Boh op 22 juni 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zou op 25 mei een brievenbus pakket ontvangen via DHL. Ik was heel de dag thuis dus al paste het pakket niet, dan zou er gewoon aangebeld kunnen zijn.

Rond 14.30 kreeg ik het bericht dat het pakket in de brievenbus zou liggen. Niks.
Ik vond dit nog niet heel raar omdat bezorgers de status soms van te voren al aanpassen.
Ik heb toen uiteindelijk nog 2 uur gewacht, nog niks.

Ik heb toen DHL gecontacteerd en ze zeiden dat het verstandig was om eerst 24 uur te wachten (dit zou ik normaliter ook doen, maar reminder dat dit een brievenbus pakketje was en dus gewoon in de brievenbus gestopt zou kunnen zijn).

Na 24 uur was er nog niks, dus ik ben in de straat rond gaan vragen.
Na zowat ieder huis in de nabije buurt nagevraagd te hebben had ik nog steeds geen pakket.

Uiteindelijk dus maar DHL gecontacteerd en ze zouden een onderzoek starten.
Een week later kwam het resultaat;
Bij deze wil ik u graag informeren over de terugkoppeling vanuit de uitleverende CityHub. De CityHub heeft aangegeven, de door u bestelde zending op het opgegeven ontvangstadres geleverd te hebben.
Wat ik persoonlijk nogal een matig onderzoek vind.

Ze gaven ook het advies om de afzender te contacteren en dan kan de afzender (opdrachtgever) contact op te laten nemen met DHL.
Dit had ik gedaan, maar verrassing: Hetzelfde bericht.

Ik ben tevens enkele dagen na de originele bezorgdatum bij het lokale DHL punt langs geweest om te kijken of mijn pakket daar misschien lag, maar dit was tevergeefs.

De waarde van het pakket zat rond de €75 dus dit is niet iets wat ik zo maar voorbij laat gaan.

Het track en trace nummer is tevens: JVGL06145478000580457378

Het terechtkomen en ontvangen van het pakket of een vergoeding voor de verloren goederen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 juni 2022 om 10:35 geantwoord

Goedemorgen!

Ah ik snap dat je dit ontzettend vervelend vind en dat je het niet zomaar wil laten gaan. Wanneer de afzender een onderzoek is gestart, maar het niet eens is met het antwoord, kunnen zij bezwaar indienen tegen de uitkomst. Helaas kan alleen de afzender dit doen. Ik raad je aan dit met hen verder te bespreken. De afzender is namelijk onze klant en jij die van de afzender, zo lopen de communicatielijnen dus ook. Excuses hiervoor!

Lisa
E-care Customer Service