Klacht: Bezorgpoging wordt gewoon niet ondernomen

Sigrid1981 op 07 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nu al de zoveelste keer dat beweerd wordt dat ik niet thuis ben tijdens de bezorging, terwijl ik de afspraak JUIST naar dat moment had verplaatst zodat het pakket WEL afgeleverd kon worden. Op de aangegeven donderdagavond was bezorging verhinderd, kan gebeuren, vrijdags nieuwe poging, maar dan wel wederom naar ’s avonds gezet want dan ben ik thuis. Echter viert de vrijdagavond-bezorger liever weekend dan dat ie zijn werk uitvoert… Ik heb een video deurbel, dus kan precies zien dat er niet eens een poging gedaan is. En (diezelfde?) bezorger stuurt pakketten ook zonder pardon gelijk retour! 2 maanden geleden ging een pakket gelijk na de eerste niet ondernomen bezorgpoging op vrijdagavond retour en is toen kwijtgeraakt. Als de bezorging deze vrijdag weer door dezelfde bezorger afgeleverd had moeten worden, en het pakket raakt weer ‘kwijt’, dan denk ik dat er heel wat anders aan de hand is. Ik ben ook zeer benieuwd of DHL deze mogelijkheid zou onderzoeken. Lang verhaal kort: bezorgers voeren hun werk niet uit en zetten daarmee zichzelf, de afzender èn hun werkgever voor paal! En de klantenservice? Die is al gesloten of zijn zeer slecht bereikbaar, en kunnen de actie van hun lieftallige collega niet meer terugdraaien. Jammer joh…

En dan nog een opmerking: de bezorger die overdag bezorgd, is àl-tijd aan het bellen als hij totaal ongeïnteresseerd je pakketje in je handen duwt. Hij neemt niet eens de móeite om zijn gesprek even te pauzeren. Zwaar irritant en zeer onbeschoft!

Ik ben al jaren niet te spreken over de service van DHL. Helaas blijkt keer op keer weer waarom, en dat er ook niets veranderd.

Gewenste Oplossing:

Dè oplossing die al jaren niet geboden wordt: zorgen dat ze personeel in dienst hebben die netjes hun werk uitvoeren, en consequenties verbinden aan de acties van personeel die dit niet doen.
En zorgen dat de klantenservice net zo lang bereikbaar is als dat een pakket afgeleverd moet kunnen worden. Tot 21.30 uur 'kunnen bezorgen' en een klantenservice die bereikbaar is tot 19.00 uur, dat werkt natuurlijk niet.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Beste Sigrid, Begrijpelijk dat u een klacht heeft over onjuiste niet-thuis meldingen en over de houding van de bezorgers. Mijn excuses. Ik kan me voorstellen dat u hier niet van te spreken bent. Graag zet ik uw melding door naar de leidinggevende van de verantwoordelijke bezorger. De bezorger wordt hier dan ook op aangesproken. Om dit te kunnen doen heb ik echter wel specifieke voorbeelden nodig. Wilt u mij de track en trace code van het pakket/de pakketten doorgeven samen met bijhorende klacht? Alvast bedankt! Vriendelijke groet Lisa DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Sigrid1981

8 maanden geleden - Goedemiddag, het eerste pakket betreft een pakket van 24 februari van Beautyfasionshop waarvan ik zelf de bezorging op vrijdagavond had gezet. Helaas heb ik geen track en trace code meer, maar wel een screenshot van het grootste gedeelte van het afgelegde traject. Ik heb hier zaterdag 25 februari ook uitgebreid contact over gehad met jullie medewerkers via chat, oa ene Danique, die mij verzekerde dat het pakket op de zaterdag zekerweten nog een keer aangeboden zou worden (niet dus...). Ik heb afgelopen vrijdag/zaterdag een reactie ingediend via de mail over de bezorging van het betreffende pakket met track en tracenummer 3SZAL022577299 van Zalando. Ook is in de track en trace terug te vinden dat ik voor beide 'bezorgpogingen' het moment zelf heb aangepast, omdat ik overdag niet thuis ben. Omdat ik vrijdagavond jullie klantenservice uiteraard niet meer kon bereiken heb ik de klacht direct bij Zalando ingediend. Nog veel langer geleden is er ook een pakket niet bij het afhaalpunt gebracht ivm coronasluiting, maar dit is toen heel raar gecommuniceerd en direct retour afzender gegaan. Dit betrof toen dieetvoer voor mijn kat, erg naar dus als dat een noodzaak is en zonder pardon retour wordt gestuurd ipv naar een ander afhaalpunt wordt gebracht. Ik hoop dat er zo voldoende info is. Er zal vast nogvwel wat in het systeem staan over contactmomenten uit het verleden, het verliep wel vaker niet vlekkeloos en zonder frustratie... Betreffende de bellende bezorger, dit is een wat magere jongeman met baard. Ik heb hem hier wel vaker aan de deur gehad overdag, dus ik denk dat het een vast bezorggebied is voor hem?

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 juni 2023 om 10:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor de aanvullende gegevens. Ik heb de klacht van zending 3SZAL022577299 naar het depot doorgestuurd zodat de bezorger hierop aangesproken wordt, ook om dit in de toekomst te voorkomen.

Deze zending is retour gegaan omdat alle bezorgmomenten op waren, hier heeft de bezorger geen directe invloed op. De zending was op 01-06 in levering gegaan, maar niet aangeboden door de wijziging van bezorgmoment. Dit telt ons systeem wel mee als bezorgmoment. Dit pakket heeft 2 bezorgmomenten, waardoor het pakket na de onterechte niet thuis melding van 02-06 direct retour is gegaan. De bezorger kan een pakket niet naar een Servicepoint laten gaan, dit doet ons systeem automatisch als er bezorgmomenten over zijn.

Mocht u de bellende bezorger nogmaals aan de deur krijgen dan wil ik u graag vragen om het zendingsnummer op te slaan, en dit bij ons te melden. Wij zullen dit dan doorsturen naar de leidinggevende van het depot zodat ook dit besproken wordt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL Parcel E-Care

Sigrid1981

Heeft op 17 juni 2023 om 14:07 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

En vandaag (16 juni 2023) wederom raak! Track and trace JVGL05958590000041904040.
Deze keer heb ik niks aan het geplande bezorgmoment veranderd, jullie hebben dit zelf zo ingepland. En nog kunnen jullie het niet waarmaken! Ik ben echt zo ongelofelijk klaar met jullie! Doek op die tent en laat het aan.... nou ja, wie dan ook over zolang jullie het maar niet zijn! Alles beter dan jullie prutswerk.
UPDATE: wonderbovenwonder is het pakket op zaterdag geleverd. Door de bezorger die de moeite niet neemt om zijn telefoongesprek te pauzeren. Het gesprek staat op speaker, bij de bezorger kan er nog net een hoi vanaf, maar de andere kant van de lijn is druk in het Arabisch aan het schreeuwen, kan er niks anders van maken. Dus pak dit aan!!

Reactie van de melder van de klacht Sigrid1981

7 maanden geleden - Yess! En WEER!! Toch wel heel apart dat het elke keer mijn pakketten zijn die niet bezorgd kunnen worden. Ipv dat jullie je best doen om het tegendeel te bewijzen, bewijzen jullie keer op keer mijn gelijk. Schelden mag niet, valt hapsnurkers daar ook onder?!

Alle klachten die gemeld zijn door Sigrid1981