Klacht: Bezorging verhinderd

Wba36 op 24 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zou een pakket gisteren ontvangen. Gisteren was ik ook de hele dag thuis. Ze hebben de pakketjes van mijn buren wel geleverd maar bij mij niet thuis gemeld en heb ik dus gekozen om de pakket af te laten leveren bij een ophaal punt en toen kreeg ik een bericht binnen dat de pakket geweigerd is en daardoor mijn bestelling ook gelijk geannuleerd is. Vervolgens heb ik de klanten service van dhl geprobeerd te bereiken maar geen gehoor. Toen ik bol.com belde zeiden zij weer dat in het systeem staat dat het onderweg is. Dus het is allemaal een beetje vaag wat hier gebeurt . Ik wil mijn pakketje zsm hebben.

Mijn pakket voor het einde van de week ontvangen

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nog niet terecht is en onze bezorger heeft aangegeven dat u niet thuis was. Ik begrijp uit uw verhaal dat u wel thuis was. Gaat dit vaker mis? En heeft u hier misschien meerdere vorige zendingsnummers van? Dan kunnen we bijvoorbeeld kijken of het om dezelfde bezorger gaat. De track trace en ons systeem lijken niet gelijk te lopen voor deze zending. Volgens ons systeem is het pakket namelijk al geleverd bij het servicepunt. Wilt u langsgaan? Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Wba36

8 maanden geleden - Ik ben net bij verschillende afhaalpunten geweest, die zeggen allemaal dat ze niks hebben ontvangen. Dus ik vind dit heel gek dat het bij jullie wel staat aangegeven dat het al bezorgd is. Alle afhaal punten in de buurt zeggen niks te hebben ontvangen. En Bol.com aangeeft dat mijn pakket onderweg is en vandaag aan zou moeten komen. Ik wil hier graag een verklaring voor. Want dit is gewoon stront irritant. Ik neem vrij van werk om mijn pakket af te wachten om vervolgens voor niks te zitten wachten op een pakket omdat een bezorger het te veel moeite vind om mijn pakket of bij de buren of bij de voordeur te laten (wat ook aangegeven was) en dan nu van hot naar her gestuurd te worden. Weet wel dat dit niet persoonlijk naar jou toe gericht is maar ik hoop wel dat je begrijpt dat ik dit wel heel vervelend vind.

DHL

Heeft op 24 juni 2023 om 12:50 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.
Ik begrijp dat dit een hele vervelende situatie is.
Helaas kon het pakket niet worden afgeleverd op het servicepunt omdat het gesloten was. Hierdoor is het pakket retour gegaan. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!
Ik wil u adviseren contact op te nemen met de verzender voor een nieuwe afspraak.

Danique
DHL Parcel E-care