Klacht: bezorging op specifieke tijden

op 12 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik heb een bestelling gedaan bij mierenboerderij.nl. dit zou per koerier vanuit fietskoerier.nl tussen 1800 en 2100 bezorgd worden.
hier heb ik ook extra voor betaald
zij hebben deze bezorging uitbesteed aan DHL omdat ze nog niet in waalwijk fietsen
en meneer koerier staat dus schijnbaar om 17:32 aan mijn deur. geen briefje in de bus met we hebben u gemist
geen mailtje. niets.
ik moest hier zelf achter komen door bij de track en trace te kijken.

ik betaal niet voor niets voor een late bezorging om daarna via track en trace er achter te komen dat mijn pakketje bij een service point bezord word. wat in 1e instantie al gratis is.

als reactie daarop heb ik DHL gebeld met mijn klacht. en die zeggen glashard ja meneer. niemand hier staat in contact met de koeriers

hoe kan je nu niet in contact staan met je koeriers? die mensen moeten toch te bereiken zijn?

als de koerier per direct omdraait om mijn pakketje alsnog binnen de afgesproken tijden af te leveren

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 juli 2019 om 12:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie inderdaad dat uw pakket oorspronkelijk in de avonduren geleverd zou worden. Mijn excuses dat dit niet gelukt is. Onze bezorger heeft van het tijdvak moeten afwijken, wat natuurlijk erg vervelend is, maar nooit 100% vermeden kan worden. Als u ook geen briefje heeft gehad is mijn vermoeden dat deze hele leverpoging niet helemaal goed ging. Dit kan ik helaas niet meer voor u oplossen.

Na de eerste leverpoging ging deze zending de volgende dag naar een parcelshop. Dit had alleen op de dag van de eerste leverpoging nog kunnen worden voorkomen of aangepast, simpel via onze website. Zodra het is ingepland kunnen we alleen geen aanpassingen meer maken.

Dit pakket is inmiddels dus op te halen. Hopelijk heeft u hier in de loop van de week een mogelijkheid voor.

Dion
DHL Parcel Webcare

Heeft op 12 juli 2019 om 12:50 geantwoord

als ik specifiek BETAAL. voor een levering na 18:00 zodat ik het aan kan nemen. dan zou daar niet van afgeweken MOGEN worden.

en ja ik kan mijn pakket ophalen bij een winkel. helemaal waar.

wil niet zeggen dat ik het alsnog 100% niet eens ben met deze gang van zaken.
ik heb zometeen als het goed is mijn pakketje.
als de bezorger daar wel op een normale manier heeft geleverd.
laten we het hopen.

maar voor mij blijft dit onopgelost.
vandaag komt er nog een pakketje vanuit BOL.com.
ook deze is uitbesteed naar DHL blijkbaar.
nou ben benieuwd hoor....

Reactie van de melder van de klacht wesley.g1989

4 maanden geleden - nou ik heb mijn pakketje dus alsnog niet he......mijn sticker met mijn naam erop en track and trace is aangekomen ja...MAAR OP EEN COMPLEET ANDER PAKKET....geloof maar dat ik pis laaiend ben nu!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door wesley.g1989