Klacht: Bezorging blijft uit, informatie onbetrouwebaar, chat medewerker niet behulpzaam

BD0611 op 17 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket wordt eerst verkeerd gesorteerd. Wordt vervolgens ingepland om 13 juli geleverd te worden, aangezien ik er dan niet ben omgezet naar de 14de. De 14 wordt pakket ingepland, maar opeens ‘bezorging verhinderd, pakket 1 a 2 dagen vertraagd’, vervolgens wordt pakket weer verwerkt in sorteercentrum en ingepland voor bezorging op de 15de. En verrassing, verrassing.. de 15de wordt pakket wederom gemarkeerd als ‘bezorging verhinderd, pakket 1 a 2 dagen vertraagd’. De 16de (zondag) komt er een nieuw bezorgmoment nml de 17de en wat schetst mijn verbazing de 17de veranderd de status wederom naar ‘bezorging verhinderd, pakket 1 a 2 dagen vertraagd’ icm planning wordt gemaakt. Maar dat wordt alleen niet weergegeven in het overzicht. Bij contact via de chat met DHL wordt gezegd dat verzender onderzoek kan instellen, allen verteld verzender mij dat ik dat zelf moet doen aangezien zij geen terugkoppeling krijgen van DHL.. Ondertussen kan ik meerdere malen mijn planning aanpassen en heb ik mijn kostbare en noodzakelijke pakket alsnog niet.

Ik wil weten 1 waar mijn pakket is en 2 wanneer het geleverd wordt. En dat er duidelijkheid komt over onderzoek instellen en terugkoppelingen zodat je als ontvanger niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 17 juli 2023 om 17:12 geantwoord

Beste Brenda,

Dat klinkt allemaal niet fijn, excuses dat u al een tijd op uw zending aan het wachten bent.
Graag wil ik u vragen contact op te nemen met de verzender. De verzender is onze opdrachtgever, dus zij kunnen dan een onderzoek bij DHL starten! Dan zullen we dit uitzoeken en na een onderzoek de verzender een terugkoppeling sturen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Vriendelijke groet
Lisa