Klacht: Bezorgers die niet weten hoe een deurbel werkt

Yulianto jacobs op 26 februari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Yulianto, Watr vervelend dat het pakket niet bij u bezorgd was. Ik zal een klacht voor u noteren over de bezorging van gisteren. Mijn collega's zullen de bezorger hier dan op aanspreken. Volgens mijn gegevens heeft u het pakket...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 26 februari 2015

Een klant heeft een pakketje besteld uit Duitsland en zat thuis te wachten op de bezorging, maar ontving een melding dat de bezorger de ontvanger niet thuis had aangetroffen. De klant stelt dat er geen registratie van de deurbel is, wat suggereert dat de bezorger niet correct heeft gehandeld. Bij contact met de klantenservice kreeg de klant geen oplossing en moest extra kosten maken voor het gesprek.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakketje besteld vanuit duitsland. Website netjes gevolgd. En thuis zitten wachten op het betreffende pakketje. Om het uur nog eens netjes op de website gekeken. En opeens de melding ontvanger niet thuis aangetroffen. Ik heb een deurbel die elk belletje registreerd. Met opnames van de persoon die aanbeld. Niets geregistreerd. Zou dus betekenen dat de persoon niet weet hoe een deurbel werkt. Of gewoon te vuil was om iets te bezorgen. Kaartjes alvast gereed gemaakt in de auto om ze gelijk in de bus te gooien en door te rijden. Toen ik de klantenservice (1euro per gesprek +de reguliere kosten van het gesprek) belde. Tja daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik kan de bezorger niet terug sturen. Fijn dan. Extra kosten moeten maken zonder oplossing. Nu afspraken moeten omgooien om nogmaals een hele dag op het pakketje te wachten. Daar gelaten dat deze bezorger wel weet hoe een deurbel werkt.

Gewenste Oplossing:

Geen tijdvak van 4 uur. Een tijd. En dat de bezorger met excuse het pakketje alsnog komt afleveren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 februari 2015 om 15:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Yulianto,

Watr vervelend dat het pakket niet bij u bezorgd was. Ik zal een klacht voor u noteren over de bezorging van gisteren. Mijn collega's zullen de bezorger hier dan op aanspreken.

Volgens mijn gegevens heeft u het pakket vandaag inmiddels gelukkig wel ontvangen.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM