Klacht: Bezorger zet pakket voor de deur terwijl er niemand thuis is

Tommy1969 op 14 november 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket (waarde 159€ ) via DHL terug gestuurd naar de winkel.
Bezorger heeft het pakket voor de deur gezet (drukke straat) zonder dat er iemand thuis was (camera beelden aanwezig)
Bij thuiskomst was het pakket weg.
DHL zegt dat er op mijn zending de Algemene Vervoer Condities van toepassing zijn en dat ik een vergoeding krijg van 3,40 per kilogram.
Pakket was 5 kilo dus krijg ik een vergoeding van 5 x €3,40 €17,00
Het pakket was €159,00 – €17,00 €142
Dus door de nalatigheid van de bezorger van DHL ben ik € 142 kwijt
Kan toch niet waar zijn ?

Gewenste Oplossing:

Dat mijn pakket van €159 euro vergoed wordt.
Het is nalatigheid van de bezorger geweest.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemorgen, Wat vervelend dat deze situatie zich voordoet. Ik ben bang dat ik niks aan de uitslag van de claim kan veranderen, maar ik kijk toch graag nog even met u mee. Hiervoor ontvang ik graag een zendingsnummer, dat te vinden is op het pakketlabel onder de barcode. Meestal beginnend met 3S, JVGL of JJD. Alvast bedankt voor de genomen moeite en excuses voor het ondervonden ongemak. Met vriendelijke groet, Lisa E-care Customer Service

Reactie van de melder van de klacht Tommy1969

10 maanden geleden - Nou standaard reactie van DHL…… Je hoeft niet mee te kijken want jullie doen er namelijk helemaal niks mee. Ja een vergoeding van €3,40 per kilo…….echt belachelijk. Als ik voortaan iets bestel van een webwinkel dan kijk ik eerst naar de bezorgdienst. Is het DHL dan koop ik het niet. Net mijn Amazon account opgezegd omdat die alleen met DHL werken. Natuurlijk wel even vermeld dat dat door DHL komt. Kijken jullie überhaupt wel eens op trustpilot…….daar krijgen jullie een 1,1…ik snap nu wel waarom.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 14 november 2022 om 16:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag Tommy,

Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Op uw claim zijn de Algemene Vervoerscondities (AVC) van toepassing. Deze wetgeving schrijft bij schade of vermissing een beperkte vergoeding per kilo voor en deze heeft u met het akkoord geven van onze Algemene Voorwaarden geaccepteerd. Ik kan hier helaas niets meer aan veranderen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Leonie

Alle klachten die gemeld zijn door Tommy1969