Klacht: Bezorger weigert en DHL verzuimt pakket retour te sturen

Refentas op 30 november 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 22-11-2023 twee laptops besteld bij een webshop. Worden verstuurd per DHL.
Op 23-11-2023 staat bezorger aan de deur met de doos en die wil het pakket niet afgeven. Ik moet een pincode hebben die nooit verstuurd is. Ondanks dat ik met identificatie en factuur kan aantonen dat ik de eigenaar ben, weigert de bezorger. Hij wordt kwaad en smijt de doos in de auto. Vervolgens krijg ik een melding dat het pakket retour gaat omdat deze beschadigd is.
Op 24-11-2023 verstuurt de webshop opnieuw 2 laptops zonder dat de oude retour zijn gekomen.
Op 25-11-2023 stop de DHL bus voor mijn deur, de bezorger blijft zitten en op het moment dat ik naar buiten loop, zie ik de melding verschijnen bezorging verhinderd.
Op 29-11-2023 zijn beide pakketten nog niet retour bij de afzender heb ik mijn laptops nog niet.

DHL doet wel leuk en aardig maar doet ondertussen niets om de situatie op te lossen. De pakketten hadden ook bij een service punt achtergelaten kunnen worden. Nu zijn ze in niemandsland beland.

Deze bezorger zou er op aangesproken worden maar daar heb ik niets aan: bezorgers hebben gewoon geen zin om uit de auto te stappen en zeggen dan: bezorging verhinderd.

Ik heb van DHL begrepen dat de bezorger heeft aangegeven dat er sprake zou zijn van een gedragsprobleem bij mij. Dat zou dan moeten verklaren waarom het pakket beschadigd is. Helaas is het pakket nooit in mijn bezit geweest.

Pakket alsnog afleveren.
Geen pincode vereisen als ontvanger (de eigenaar!!!!) niet om extra beveiliging gevraagd heeft.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 november 2023 om 11:45 geantwoord

Goedemorgen Nico Feenstra

Wat een ontzettend vervelend probleem als ik het zo lees. En hier moet inderdaad een melding van gedaan worden. Mijn excuus dat het zo verloopt en u de pakketten nog niet heeft ontvangen.

Dank u wel voor uw melding en ik ga hiervan een melding maken bij de leidinggevende van de bezorger. Nogmaals mijn excuus en ik ga er dan ook vanuit dat dit niet meer voor zal komen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mitchel

Refentas

Heeft op 30 november 2023 om 18:47 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hartelijk dank voor uw reactie. Dank dat u een melding wil maken. Dat zal u helpen als bedrijf te verbeteren naar de toekomst.

Daar heb ik echter niks aan want ik heb nog steeds mijn pakket niet. En het is ook niet terug bij de verzender zodat het opnieuw verstuurd kan worden.

Uw bezorger heeft twee keer met een pakket van krap 2000 euro voor mijn deur gestaan en heeft geweigerd dit te leveren. De eerste keer doordat DHL een is stelde waar ik redelijkerwijs niet aan kon voldoen (een pincode eisen die nooit was verstuurd). De tweede keer door niet eens uit de auto te stappen en het pakket direct retour te sturen. Beide pakketten zijn nog niet terug bij de verzender. Dan heb ik niets aan een melding bij de leidinggevende. Ik wil het pakket terug.

Alle klachten die gemeld zijn door Refentas