Klacht: Bezorger niet op komen dagen op afgesproken tijdstip.

gepke2000 op 16 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 16 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u uw zending niet had ontvangen. Volgens onze gegevens is het pakket de 15e rond half acht 's avonds bij u afgeleverd. Heeft u al navraag gedaan bij...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 januari 2015

Op 14 januari ontving de klager een bericht van DHL dat er niemand thuis was om een pakket te bezorgen. Na het doorgeven van een nieuwe bezorgtijd voor 15 januari, bleef de klager thuis, maar er kwam geen bezorger opdagen. De buren, die ook een pakket verwachtten, kregen hun levering wel op het afgesproken tijdstip, wat leidde tot onvrede over de service van DHL.

Mijn Klacht:

Op 14 januari is door DHL geprobeerd een pakket bij ons te bezorgen. Op dat moment waren wij niet thuis, maar we hebben wel een ‘vandaag troffen wij niemand thuis’ bericht in de bus gekregen. Dezelfde avond hebben we met de bezorgcode op dhlforyou.nl/gemist aangegeven dat het pakket op donderdag 15 januari tussen 18.00 en 21.00 wilden ontvangen. Wij zijn gedurende deze complete periode + daarvoor en daarna thuis geweest, maar hebben geen bezorger aan de deur gehad en ook geen niet-thuis briefje o.i.d. in de bus gekregen. Toevallig wisten we dat de buren 2 huizen verderop ook een pakket verwachtten en zij hebben op 15 januari om 19.30 wel hun pakket gekregen! Kortom, zeer ontevreden over de service van DHL en de betreffende bezorger. Ook ben ik ontevreden over het feit dat ik ’s avonds geen medewerker van DHL kan bereiken om dit op te lossen en dat naar de verzender wordt verwezen op de website. Zeer irritant, omslachtig en niet klantvriendelijk allemaal!

Gewenste Oplossing:

Als DHL het pakket vrijdag 16 januari tussen 18.00 en 21.00 levert, met excuses van haar en/of de bezorger.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2015 om 16:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u uw zending niet had ontvangen.

Volgens onze gegevens is het pakket de 15e rond half acht 's avonds bij u afgeleverd. Heeft u al navraag gedaan bij uw buren of die het pakket voor u hebben aangenomen (misschien heeft de bezorger bv de huisnummer toevoeging over het hoofd gezien)?

Mocht u het pakket nog niet in bezit hebben en levert navraag bij buren niks op, dan adviseer ik u dit te melden bij de verzender. De verzender kan namelijk een onderzoek door ons laten starten om dit verder voor u op te lossen.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Als u nog vragen heeft hierover hoor ik graag nog van u.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM