Klacht: Bezorger niet langsgeweest, wel zo aangemeld

op 15 maart 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na de eerste bezorg poging zelf een moment uitgekozen, namelijk gisteren (13 maart) tussen 18.00 – 21.00. De hele avond thuis geweest, maar om half 10 toen ik de status maar even bekeek is er aangegeven dat ik niet thuis was. Verder ook geen briefje in de brievenpus (bleek ook nog een brievenbuspakje te zijn, om het nog mooier te maken) en de website gaf mij geen verdere informatie over waar het pakje was en wat er nu ging gebeuren.

DHL de volgende dag gebeld (een betaald nummer overigens). Zij geven aan dat het pakje retour afzender is, blijkbaar is dat een normale zaak na 2x aanbieden. Ze kon wel zien dat het pakketje door de brievenbus had gepast en dat de afmelding gescand was zo’n 170 meter van mijn huis. Als ik meteen had gebeld hadden ze nog wel wat kunnen doen, grappig wel dat hun klantenservice om 19.00 sluit, dus hoewel ik gelijk had gebeld, waren zij niet bereikbaar.

Qua oplossing sturen ze mij terug naar de verzender van het pakje, die mij ook niet verder helpen. Het gevolg is nu dat ik geen pakje heb voor zaterdag, die bedoeld was voor een verjaardag. Daarnaast kan ik ook 2 weken wachten tot ik mijn geld terug heb. Na de zoveelste ontiegelijke slechte ervaring met DHL kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik nooit meer bestel bij een webshop die DHL als pakket aanbieder aanbiedt.

Gewenste Oplossing:

Aangezien het niet mogelijk meer is om mijn pakje bij mij thuis te hebben voor a.s. zaterdag, is er dus helaas niets wat mij tevreden kan stellen. Echter, uit principe wil ik de gemaakte belkosten retour ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 maart 2019 om 11:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie inderdaad dat een zending voor uw adres na 2 bezorgpogingen retour afzender is gegaan. Dit zou met een brievenbuspakket uiteraard niet moeten gebeuren. Mijn excuses voor het ongemak.

Mijn collega die u telefonisch heeft gesproken heeft uw klacht doorgezet naar het verantwoordelijke depot. De bezorger in kwestie is er inmiddels op aangesproken dat deze bezorging niet goed is verlopen.

Het spijt mij om te vernemen dat de verzender niet bereid is u uw bestelling nogmaals toe te sturen. Dit getuigt niet van goede service. Helaas heb ik hier geen enkele invloed op.

Hoewel ik mij goed kan voorstellen dat u teleurgesteld bent, kunnen wij u de telefoonkosten niet terugbetalen. Aangezien u zich eigenlijk tot de afzender dient te wenden voor alles wat met uw bestelling bij hen te maken heeft, is het voor u als geadresseerde nooit nodig om rechtstreeks contact met ons op te nemen. Wij betalen de kosten die wij in rekening brengen voor deze extra service dan ook niet terug.

Het staat de afzender uiteraard vrij om contact met ons op te nemen over deze zending. Ik kan mij voorstellen dat zij de betaalde verzendkosten mogelijk wil terugvragen. Hopelijk komt zij u dan ook tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door a-le-ta