Klacht: Altijs hetzelfde verhaal! Niet te 1e keer meegemaakt!

Anoniem graag op 23 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit is de zoveelste keer dat DHL een incompetente bezorger op pad stuurt met pakketjes die OPZETTELIJK NIET worden bezorgd. Er is zogenaamd een bezorger langs geweest maar die heeft mij gemist. Wat heel vreemd is aangezien ik gewoon aanwezig was, sterker nog ik kijk regelmatig uit het raam wanneer ik een pakket verwacht. Ik heb geen deurbel gehoord, geen enkel DHL busje voorbij zien komen behalve van Post NL maar dat was voor de buren. Raar dat bezorgers van DHL stelselmatig claimen dat er niemand thuis is maar tegelijkertijd geen ‘we hebben je gemist briefje’ achterlaten en ook nooit overwegen het pakket bij de buren of een ophaalpunt achter te laten. Ik weet nu niet of mijn pakket morgen alsnog word bezorgd op niet. Bij het invoeren van de TT code staat er dat het morgen bezorgd word echter staat er niets vermeld over WAAR het bezorgd word. Mijn ervaring met DHL is dat dit soms ook kan betekenen dat het pakket retour gaat naar de afzender. Als dat het geval is dan word ik woedend. Ik kan hun bloed wel drinken zo kwaad word ik dan. Want ik kan dit artikel momenteel niet nog eens aanschaffen want de webshop heeft de prijs alweer aangepast waardoor het product nu ontzettend duur is vergeleken met de aanbieding (toen ik het dus bestelde). En het pakket komt uit Duitsland dus wie weet wanneer ik uitsluitsel krijg hierover.

Gewenste Oplossing:

Alsnog mijn pakket bezorgen morgen en stoppen met incompetente luie bezorgers in te zetten die 30-40 min nadat hun route is begonnen alvast een melding laten e-mailen naar mij dat ze me hebben gemist terwijl ik gewoon thuis urenlang zit te wachten en zelfs regelmatig uit het raam kijk en niemand heb gezien. Waar is mijn pakket?

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u de zending nog niet ontvangen heeft. Heeft u daarom voor mij het zendingsnummer? Dan pak ik dit graag verder voor u op. Mijn excuses dat de levering zo is verlopen. Met vriendelijke groet, Senna DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Anoniem graag

8 maanden geleden - Het pakket is uiteindelijk vandaag samen met een ander pakket alsnog geleverd. Wel blijkt dit een structureel probleem bij DHL en soms ook andere bezorgdiensten. Maar wat mij opvalt aan DHL is dat dit soort problemen zich specifiek voordoen bij het bezorgen van pakketten van bepaalde webshops. DHL bezorgers lijken heel selectief wel/niet te bezorgen. Ik ben ervan overtuigd dat de bezorger gisteren NIET langs is geweest en wellichg dacht joh. Dit is een probleem voor de volgende bezorger (die van vandaag) die zorgt er wel voor dat het geleverd word. Hoe kan het dat een bezorger binnen 30-40 min nadat hij/zij op pad is al een melding: 'we hebben je gemist' verstuurt maar tegelijkertijd niets achterlaat in de brievenbus geen briefje helemaal niets?

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemorgen, Hartelijk bedankt voor uw reactie. Goed om te lezen dat uw pakket alsnog is geleverd. We kijken de reden van de opgelopen vertraging voor u na, zodra we een zendingsnummer ontvangen. Deze is te vinden op het pakketlabel onder de barcode. Alvast bedankt voor de genomen moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 23 augustus 2023 om 14:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Tot op heden hebben wij nog niets van u vernomen. Om deze reden gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. U kunt telefonisch (lokaal tarief: 088 34 54 399) en via de live chat contact opnemen.

https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniem graag