Klacht: adres niet gelokaliseerd

BertK46 op 27 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 27 juni 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Bert Kroeze, Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat uw adres niet is gevonden door onze bezorger. Mijn excuses. Ik heb een klacht uitgezet naar de bezorger met uw instructies erbij. Vandaag wordt uw pakket opnieuw aangeboden bij u thuis....

Klanttevredenheid: 6.0/10 ★★★☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 27 juni 2024

Een klant van DHL heeft een klacht ingediend omdat een pakket van Bol.com, dat tussen 17.30 en 21.30 bezorgd zou worden, niet op tijd is aangekomen. Ondanks dat het adres goed zichtbaar is en eerder door DHL is gevonden, meldde het systeem om 18.24 dat het adres niet gelokaliseerd kon worden. De klant benadrukt dat er medicijnen in het pakket zaten die dringend nodig waren.

Mijn Klacht:

DHL meldde om 17.12 dat een pakket van Bol.com ( JVGL0627463304897312) tussen 17.30 en 21.30 bezorgd zou worden. Om 22.00 uur zit er niets in de bus. Track and Trace van DHL meldt dat om 18.24 ons adres niet gelokaliseerd kon worden. Toen was het nog volop licht. Er staat een grote 3 op de pakket bus en het hek. Google Maps/ GPS geeft ons huis perfect aan. DHL bracht al talloze malen een pakket. Er zaten medicijnen in het pakket, die we morgen hadden willen gebruiken. In deze buurt wordt veel over DHL geklaagd.

Gewenste Oplossing:

Morgenochtend bezorgen. We hebben een grote pakket bus vlak bij de weg.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 juni 2024 om 09:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Bert Kroeze,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat uw adres niet is gevonden door onze bezorger. Mijn excuses. Ik heb een klacht uitgezet naar de bezorger met uw instructies erbij. Vandaag wordt uw pakket opnieuw aangeboden bij u thuis. U kunt er vanuit gaan dat het vandaag wel goed gaat.

Nogmaals mijn excuses.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Freek

E-care DHL E-commerce Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BertK46

Heeft op 28 juni 2024 om 23:34 geantwoord

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Het pakket is een dag later bezorgd. Echter, DHL-bezorgers doen nooit onze pakket bus op slot, terwijl Post-NL bezorgers dat praktisch altijd doen. Er zit een sticker op de bus \"KNOP ZIJKANT INDUWEN\" , maar het gebeurt gewoon niet door DHL-bezorgers. Als het pakket uit de bus gestolen wordt, wie zal dat dan betalen?. We houden dan DHL aansprakelijk. Instrueert DHL haar bezorgers niet? Hoe zit dat?

Alle klachten die gemeld zijn door BertK46
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM