Klacht: 2x Pakket niet geleverd, terwijl ik thuis ben.

op 12 juni 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bezorgers beweren langs te zijn geweest.
Tot 2x toe terwijl ik kan zien of er een dhl bus de straat in komt rijden.
Geen brief in de bus, alles via track en tracé die je niet kan aanpassen.
Gebeurt steeds vaker en enige wat ze doen een ander afspraak mkn en niet opdagen.
Het is een zwaar pakket en die willen ze niet sjouwen. Dit is info die ik van een vriend heb gekregen die ook bij DHL werkt.
Personeel te kort, geen goeie hulpmiddelen voor DHL personeel. Jullie maken interne problemen een probleem voor de klant. Belachelijk gewoon en nu kan niemand contact opnemen met de bezorger om het pakket toch te laten leveren. Come on want ik kom onder een steen vandaan zeker.
Ik zou graag mijn pakket willen ontvangen zonder gedoe.
Investeer of zoek een manier om jullie personeel te helpen met zware pakketten want we kunnen bezorgers niet alleen de schuld blijven geven. Terwijl een groot bedrijf zoals DHL hun personeel tekort schiet!!

Tevreden wanneer DHL mijn pakket ook echt laat bezorgen. Ik heb notabene een lift!!
Tevreden wanneer DHL zijn personeel niet verwaarloosd, alleen omdat mensen graag hun baan willen behouden.
Dit gaat zoveel verder dan alleen ontevreden klanten.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 juni 2019 om 12:35 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat u twee, naar eigen zeggen, onterechte 'niet thuis' meldingen heeft gehad. Ook kon u de tracktrace niet aanpassen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb uw zending nagekeken en zie dat deze inderdaad niet geleverd kon worden vanuit ons reguliere netwerk. Het klopt dat binnen dit netwerk onze bezorgers weinig hulpmiddelen hebben om om te gaan met zware pakketten. Het netwerk is hier dan ook niet op ingericht. Wij hebben deze zending daarom overgezet naar het zakelijke netwerk waarbij deze hulpmiddelen wel aanwezig zijn. Binnen dit netwerk worden er dagelijks vele zware pakketten en pallets zonder problemen door het gehele land afgeleverd.

Waarom het bij u fout is gegaan is dan ook niet duidelijk. Ik vermoed eerder dat de bezorger zich heeft vergist in het adres en het daarom niet heeft kunnen leveren. Helaas klopt het dat het niet mogelijk is om de zending nogmaals in levering te laten gaan. U heeft vanaf vandaag vijf werkdagen om de zending af te halen bij de terminal. Indien dit geen optie is raad ik u aan om dit te melden bij de afzender om een nieuwe levering af te spreken.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Hartelijke groet,

Jip
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door nadinemangal