Klacht: 2 pakketten niet bezorgd

Elsvv op 22 juli 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 2 verschillende artikelen bij verschillende bedrijven besteld. Van DHL een tracktrace ontvangen beide pakketten zouden vandaag tussen 10.30 en 12.30 worden bezorgd.
Ik was gewoon thuis en heb zicht op mijn voordeur, pakketten zijn niet bezorgd. Van DHL ontving ik een mail dat de pakketten om 9 over 11 zouden zijn bezorgd.
Ik heb met DHL gebeld, zij geven aan dat ze kunnen zien dat de pakketten zijn afgeleverd, ik moest dus maar bij de buren informeren.
Aangezien er geen kaartje in de bus lag moest ik de halve straat af om te vragen of mijn pakketten ergens zijn afgeleverd.
Zonder resultaat.
De fout zit duidelijk bij DHL.
Echter doet DHL er helemaal niets aan, dan moet je met je klacht naar de verkopende partij en het zelf maar zien op te lossen.
Volgens DHL wil de verkopende partij dat zo.
Volgens mij is dat complete onzin.
Beide aankopen waren al met Ideal betaald, dus zeer waarschijnlijk ben je dan gewoon je geld kwijt.
Echt een grote schande van zo een grote bezorgdienst.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als DHL mijn pakketten boven water haalt en iets doet aan deze schandelijke praktijken.
Dit is namelijk niet de eerste keer dat dit bij mij gebeurt en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ik de enige ben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van

3 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het niet ontvangen van uw 2 zendingen. U heeft geen zendingsnummer doorgegeven, waardoor ik niet de details weet van uw zending, dus ik ga even uit van uw verhaal. Het klopt dat bij sommige verzenders wij afspraken hebben gemaakt omtrent het opstarten van onderzoeken. Deze verzenders willen graag zelf situaties voor hun klanten oppakken. Hierom hebben zij ook een contactpersoon binnen DHL. Wanneer wij toch een onderzoek opstarten uit uw naam, zal deze direct worden afgewezen. Wanneer u een pakketje besteld bij een webshop/winkel zijn zij aansprakelijk voor de zending tot u deze daadwerkelijk heeft ontvangen. Een bezorgd-scan is niet voldoende. De verzender is hierom verplicht de situatie verder voor u op te pakken door een onderzoek op te starten, nieuwe zending toe te sturen of het aankoopbedrag te retourneren. Toevallig heeft de consumentenbond hier een erg duidelijk artikel over geschreven: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/pakket-zoek-geraakt Heeft u inmiddels al wel de verzender hierover ingelicht? Zo niet, wil ik u nog wel adviseren om dit te doen. Hopelijk is de situatie dan snel opgelost, zodat u eindelijk de 2 zendingen kan ontvangen. Mocht u willen dat ik de situatie even beter voor u nakijk, ontvang ik graag alsnog de 2 zendingsnummers. Ik hoor graag van u! Met vriendelijke groet, Elle DHL Parcel e-Care

Reactie van de melder van de klacht Elsvv

3 jaren geleden - Track Tracenummer van beide pakketten: Van DHL ontvangen: Je zending 3STMV6610487 van T.O.M. BV is woensdag 21 juli om 11.09 bij je thuisbezorgd. We wensen je veel plezier met je pakket en zien je graag bij de volgende bezorging! Je zending 3SALX000004752004 van zengzhi is woensdag 21 juli om 11.09 bij je thuisbezorgd. We wensen je veel plezier met je pakket en zien je graag bij de volgende bezorging! Beide webwinkels zijn alleen per mail of chat bereikbaar. Beide webwinkels heb ik op de hoogte gebracht. Binnen 48 uur na melding zou ik bericht moeten krijgen van beide. Ook hier verwacht ik niet veel van net zoal ik van DHL niets kan verwachten. Ik zal er voortaan opletten dat ik alleen nog bij webwinkels bestel die niet met DHL bezorgen, dit is niet de eerste keer dat DHL mijn pakket kwijt is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 22 juli 2021 om 14:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor het doorgeven van uw zendingsnummers!

Ik zie inderdaad dat wij voor beide zendingen geen onderzoek mogen opstarten namens de ontvangende partij, u dus. Wel fijn om te horen dat u al wel beide verzender hierover hebt benaderd. Hopelijk heeft u snel een reactie ontvangen van hen met nieuwe afspraken of verdere vervolgstappen.

Ik wil u, ondanks het ongemak, nog wel een fijne dag wensen.

Met vriendelijke groet,

Elle
DHL Parcel e-Care

Alle klachten die gemeld zijn door Elsvv