Klacht: DHL zegt pakket te hebben bezorgd maar ik was gewoon thuis en niemand gezien

obieone op 08 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 8 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Per mail beantwoord op 08-06 Inhoud mail: Beste obieone, Wat naar hoe u de levering ervaart van DHL. Status afgeleverd, maar u heeft niks; aan de telefoon kunnen ze u niet helpen; de verzender moet contact opnemen met DHL. Erg...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 8 juni 2015

Een klant van DHL meldt dat een pakket, dat volgens de website om 13:21 zou zijn bezorgd, niet is aangekomen terwijl hij thuis was. Er was geen briefje achtergelaten en de buren hebben het pakket ook niet ontvangen. Na contact met de klantenservice kreeg de klant te horen dat alleen de verzender een onderzoek kan aanvragen.

Mijn Klacht:

gisteren zou er een pakket bezorgd worden door DHL. ’s avonds kwam ik thuis en staat op de DHL website dat het om 13:21 was afgeleverd. Ik was toen gewoon thuis en heb niemand gezien. Er lag geen briefje van DHL in de bus en bij de buren hebben ze hem ook niet gebracht. Gebeld met DHL (1 euro p.m. plus belkosten) zegt ze dat ze er niks aan kunnen doen, er staat op de website dat het is bezorgd dus…..
Alleen als de verzender contact opneemt kunnen ze een onderzoek instellen. Dat gaat de verzender nu doen, dus het is afwachten. Maar wat ik er zoal over hoor is het een zootje bij DHL.

Gewenste Oplossing:

Als ze het in goede staat op het goede adres bezorgen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 08 juni 2015 om 12:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Per mail beantwoord op 08-06
Inhoud mail:
Beste obieone,

Wat naar hoe u de levering ervaart van DHL. Status afgeleverd, maar u heeft niks; aan de telefoon kunnen ze u niet helpen; de verzender moet contact opnemen met DHL. Erg vervelend dat u uiteindelijk het pakket nog steeds niet heeft. Terwijl de website aangeeft van wel. Het is wel zo dat de verzender uiteindelijk de officiële opdrachtgever is en degene is die bij DHL het onderzoek opstart waar het pakket is. Zodra dat bekend is, kunnen we het pakket alsnog bij u leveren. Ik ben blij te lezen dat u de verzender al wel op de hoogte heeft gebracht. Ik heb dan ook direct gezocht of zij al een onderzoek hebben opgestart. Helaas is dat niet te zien omdat de verzender het hoogstwaarschijnlijk direct via hun eigen contactpersoon hebben nagevraagd. Ik heb wel 2 mails van u aangetroffen over deze zending. Aangezien ik u nu via deze mail over het verloop inlicht, heb ik daarom de twee mails als behandeld afgesloten.
Voor wat betreft de zending afleveren bij u, is het nu aan de verzender en DHL om dit op te lossen.
Ik wil u wel mijn oprechte excuses aanbieden voor alles wat er verkeerd is gegaan.

Klacht afgesloten aangezien behandeling nu door verzender samen met DHL gedaan moet worden.

Raffaele

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM