Klacht: DGM Outlet annuleert gesloten, bevestigde en betaalde koopovereenkomst, vanwege kritiek op verzendkosten

op 26 april 2017 over DGM Outlet in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb een iPad gekocht, die werd geadverteerd door DGMOutlet op Marktplaats, met verzendkosten à €3,90. Mij werd bij de bestelling echter €6,95 aan verzendkosten in rekening gebracht. Hierover heb ik gemaild met het verzoek het verschil tussen advertentie en in rekening gebrachte kosten te retourneren.
In het antwoord geeft manager van DGM Outlet aan dat het een fout van Marktplaats betreft, en dat het niet mogelijk is met de juiste verzendkosten te adverteren. Ik weerleg dat.
Manager vraagt daarop of ik wil annuleren. Dat wil ik niet, en dat geef ik door het hele proces meerdere keren aan.
Daarna komt manager met het verhaal dat verzendkosten bij PostNL €6,95 zijn. Ik weerleg dat, na bezoek aan website PostNL met poging zelf een pakketje te versturen. Kosten blijken €6,50. Hierop wil manager, 2 dagen na aankoop, weer annuleren.
Ik spreek verbazing uit dat de iPad nog niet is opgestuurd. Ditmaal is het de schuld van PostNL, want daar werkt men niet in het weekend, volgens manager.
Ik geef aan dat voor andere bedrijven PostNL wel in het weekend werkt, en dat zij wel in het weekend kunnen versturen. En ik geef aan geduldig af te wachten, maar dat ik Koningsdag al als mogelijk obstakel in de bezorging zie opdoemen.
Hierop besluit manager, dat hij niet gaat leveren. Hij stort mijn aankoopbedrag terug.

Dit is in strijd met de wet. Er is een koop gesloten, en de winkel moet leveren. De winkel kan niet vanwege boosheid besluiten niet te leveren. Er staan geen uitsluitingscriteria in de algemene voorwaarden van de winkel. De manager trekt geen kritiek, en overtreedt zo de wet, door niet te leveren.

Vandaag heb ik gebeld met de winkel: daar geeft men aan dat ik normaal moet doen, dat zij er klaar mee zijn, en dat het hun eigen winkel is, en dat zij dus mogen handelen zoals het hun belieft. De wet is daarin voor hun geen overweging, zelfs niet nadat ik heb aangegeven, dat de winkel verplicht is te leveren.
Men heeft alle emails aan de rechtsbijstand overhandigd, en wacht op een gerechtelijke procedure. En dat alles vanwege een meningsverschil van €0,45.Niet professioneel.

Feiten die de winkel aandraagt kloppen niet: verzendkosten zijn anders, PostNL werkt wel in het weekend, en ik zou €124 voordeel hebben door bij DGM Outlet te kopen, terwijl de iPad bij Apple niet €124, maar slechts €89,01 duurder is. Echter dit mededelen aan de verkoper trekt hij niet.

Zodra ik mijn bestelling in goede orde en in afzienbare tijd heb ontvangen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DGM Outlet over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door carelabs