Klacht: Deurwaarder wordt meteen ingeschakeld

op 10 juli 2017 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Bij mijn dochter is in januari 2017 de premie niet betaald, kon waarschijnlijk niet afgeschreven worden. Ze heeft nooit iets van Anderzorg gehoord, geen herinnering en geen aanmaning, totdat ze ineens een brief van een deurwaarder kreeg. Anderzorg stuurt geen herinneringen of aanmaningen. Mijn dochter is geen wanbetaler, hooguit wat chaotisch. Moet je daar nu voor gestraft worden door meteen een intimiderende deurwaarder op je dak te krijgen.

Dat hele gedoe met die deurwaarder moet gestopt worden. Stuur mensen een betalingsherinnering via de mail en dmv een brief. Hoeveel werk is dit nu? Een brief is geautomatiseerd en dat kan met een mail ook!! Een brief kan ook kwijtraken of niet aankomen door problemen bij postnl.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Anderzorg over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Anderzorg in behandeling genomen

Bericht van Anderzorg

5 maanden geleden - Beste gemarne, Ik wil graag meekijken naar de gegevens van uw dochter. WIlt u haar gegevens met mij delen zodat ik verder kan helpen? Met vriendelijke groet, Marielle Korver Anderzorg

5 maanden geleden - Verzekerdennummer: 6424651500 geb. datum: 10-09-97

Reactie van de melder van de klacht gemarne

5 maanden geleden - Ik zou graag documenten mee willen sturen, maar helaas kan ik deze niet uploaden. Heeft u een persoonlijk e-mailadres? Ik heb eergisteren maar 49,17 betaald aan de deurwaarder om verdere problemen te voorkomen. 22-01-2017 Premie 1000000192189059 Voldaan € 88,95 € 88,95 € 0,00 22-01-2017 Eigen risico / eigen bijdrage 3000000193250631 Voldaan € 58,24 € 58,24 € 0,00 21-01-2017 Premie 1000000191851179 Voldaan € 1,50 € 1,50 € 0,00 02-01-2017 Premie 8000000189785660 Bij deurwaarder € 88,95 € 0,00 € 88,95 op 21 mei heb 88,95 aan LAVG betaald om de premie van januari te betalen en ondanks dat staat het bedrag toch nog open. Ook heb ik een betalingsregeling getroffen voor 735,- getroffen wat schijnbaar het eigen risico is van 2016 en daar komen jullie dan in april/mei 2017 pas mee. Dat moet ze nu dus afbetalen en dan ineens komt er ook een bedrag van 162,- bij, wat wel van dit jaar is. Kunnen jullie begrijpen dat het totaal niet te volgen is wat er betaald moet worden en wanneer?? Je wordt gewoon keihard voor het blok gezet om ineens grote bedragen te betalen die jonge studentes gewoon niet hebben.

Reactie van de melder van de klacht gemarne

5 maanden geleden - Ik zie in het overzicht ook dat de premie 22-01-2017 al voldaan is!! en op 21-5-2017 heb ik het nogmaals overgemaakt naar LAVG. De premie is dus 2 keer betaald en nog een boete van LAVG van 49,17. En nog staat er een bedrag open.

Bericht van Anderzorg

4 maanden geleden - Beste Germarne, Ik kan me je reactie voorstellen. Ik geef je graag uitleg over de situatie. Betaling premie januari Een afschrijving kan een keer niet lukken, dat is geen probleem. Wanneer een afschrijving niet lukt, dan sturen we altijd een herinnering per post. Dit hebben we ook naar je dochter verstuurd. De incasso was mislukt op 9 januari 2017. We hebben op 21 januari per post een herinnering verstuurd voor de premie van januari. Hier hebben we geen reactie op ontvangen, vervolgens is op 05 maart 2017 een tweede herinnering verstuurd per post voor de premie van januari. Ook hierna hebben we geen betaling voor januari mogen ontvangen. Voordat we het overdragen aan de deurwaarder sturen we nog een aanmaning. We hebben de aanmaning verstuurd per post op 26 maart 2017. Uiteindelijk is het bedrag overgedragen aan de LAVG op 15 april. Ik begrijp uit je bericht dat je de betaling inmiddels hebt voldaan aan de LAVG. Dit hebben we ook doorgekregen vanuit de LAVG. Dit betekent dat de deurwaarder ons dossier heeft gesloten. Eigen risico Ik kan me ook goed voorstellen dat je dochter geen rekening verwacht van het eigen risico uit 2016. Dit heeft te maken met de manier van declareren door ziekenhuizen en GGZ instellingen. Ziekenhuizen en GGZ instellingen declareren aan de hand van een DBC (Diagnose Behandel Combinatie). Dit is een dossier wat het ziekenhuis/GGZ instelling opent bij het eerste consult. Het dossier wordt gesloten wanneer de behandeling is gestopt of wanneer het maximale termijn van het DBC is verstreken. Het eigen risico van het jaar waarin het DBC is gestart is van toepassing. In dit geval is de behandeling gestart in 2016 en liep door in 2017. De zorgaanbieder heeft de rekening op 20 april bij ons ingediend en daarom heeft je dochter in mei 2017 deze rekening ontvangen. Ik kan je in dit bericht niet exact aangeven om welke specifieke zorgkosten het gaat van je dochter, vanwege de wet bescherming persoonsgegevens. Wanneer je dochter inlogt in Mijn Anderzorg, met haar persoonlijke DigiD. Onder het tabblad 'Mijn Zorgkosten' vind je dan de ingediende declaratie terug. Je dochter heeft gekozen voor een vrijwillig eigen risico van €500. Dit betekent dat ze de eerste €885 (€385 verplicht eigen risico + €500 vrijwillig eigen risico) aan zorgkosten die vergoed worden uit de basisverzekering zelf moet betalen. Ze krijgt hierdoor wel maandelijks €24 korting op haar premie. Heeft je dochter meer zorg nodig uit de basisverzekering, dan raad ik haar aan om het eigen risico te verlagen naar het verplichte eigen risico. Betalingsregeling Ik zie dat we op 1 augustus, termijn 3 van 8 hebben afgeschreven van je dochter haar rekening. We gaan het volgende termijn begin volgende maand afshrijven van haar rekening. Heb ik je op deze manier wat meer duidelijkheid kunnen geven over de betalingen? Met vriendelijke groet, Anjo Schultinge Anderzorg

Alle klachten die gemeld zijn door gemarne