Klacht: Deurwaarder op de stoep. Nooit bekeuring gezien

op 08 juli 2016 over CJIB in de categorie Incassobureaus

Helaas ben ik vandaag geconfronteerd met een deurwaarder bij mij op de stoep.
Ze overhandigde mij een exploot met dwangbevel.
Het bleek dat ik in november 2015, mijn eerste overtreding sinds het behalen van mijn rijbewijs in 2002, heb begaan. 7km €41. Volkomen terecht natuurlijk. Een bekeuring die ik gelijk betaald zou hebben als ik hier van op de hoogte zou zijn geweest.
Zonder dat ik er enige weet van had is in de tussenliggende periode het initiële bedrag opgelopen tot €277. Dit bedrag moet binnen 8 dagen zijn overgemaakt

Ik schrok me rot. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. De lieve dame adviseerde mij contact op te nemen met het Centraal Justitieel Incassobureau.
Uiteraard heb ik dit gelijk gedaan. Volgens de gegevens zou ik in december 2015 een beschikking hebben moeten ontvangen, in februari een eerste aanmaning en in april een tweede aanmaning.
Allen niet ontvangen. De adresgegevens kloppen wel.
Het vervelende is nu natuurlijk dat van mijn kant niet te bewijzen valt dat ik die poststukken niet heb ontvangen.

Ik heb direct contact opgenomen met PostNL. Er is een melding aangemaakt, maar ze kunnen uiteindelijk niks voor mij betekenen. De melding was meer voor hun zelf om te kijken of er in deze omgeving meerdere klachten zijn binnengekomen over niet aangekomen poststukken.
PostNL wees me erop, dat er sprake is van omgekeerde bewijslast. Het CJIB zou eigenlijk moeten kunnen bewijzen dat post ontvangen is door de geadresseerde, daar het CJIB verkiest belangrijke post niet aangetekend te verzenden.

Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met de afdeling Mulderzaken van de Rechtbank Gelderland. De juridisch medewerker gaf aan dat ik een verzetschrift kan indienen.
Dan is er nog de vraag of de kosten die hieraan verbonden zitten opwegen tegen de kans dat mijn verzet door de rechter als ongegrond zal worden afgedaan.

Tot vanochtend was ik niet bewust van de verkeersovertreding. Als ik dit geweten had, was de boete van E41 direct betaald. Nu zit ik met een exploot van de deurwaarder en moet ik een bedrag van E277 betalen. Ik ben er echt van ontdaan en heb het gevoel dat ik geen kant op kan.

Ik hoop met heel mijn hart dat ik geholpen kan worden, dat ik mijn bekeuring aangaande de verkeersovertreding gewoon kan betalen zonder al de extra kosten.

Graag zou ik zien dat mijn verhaal begrepen wordt van dit als bij donderslag bij heldere hemel exploot.
Ik ben een brave burger, heb nooit eerder een bekeuring gehad, ik betaal mijn rekeningen keurig, maar dit is absoluut onmacht. Geen onwil.

Ik zou uiteraard mijn eerste boete betalen. Ik hoop dat er een manier gevonden kan worden waardoor de bijkomende kosten kwijtgescholden kunnen worden.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 21 juli 2016 om 12:26 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door CarineF