Klacht: Deuren van de tram gaan gewoon dicht terwijl ik nog aan het uitchecken ben.

op 17 juli 2012 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Ik kwam met tram 4 aan op halte stadhouderskade met 4 kleine kinderen.
Ik liet de kinderen snel uitstappen en ging zo snel mogelokl de 4 kaarten uitchecken. Toen ik daar mee klaar was ging de deur dicht en ook niet meer open tram reed weg terwijl er 3 kleine kinderen achterbleven op de halte. De passagiers waren zeer verontwaardigd en zeiden mij hier iets van te zeggen tegen de controleur. Zij reageerde echter heel onverschillig, ze vroeg nog wel of het kleine kinderen waren.
Ik vroeg toen of er niet gelet werd op de deuren mede omdat ik 4 kaarten moest uitchecken en dat ze de deur moet openhouden.Zij gaf aan dat de deuren vanzelf sluiten en dat ze alleen op de deur voor haar hokje moet letten. Ja dat snap ik of iedereen wel incheckt, daar let ze op maar het uitchecken is blijkbaar niet belangrijk. ik vind het toch cruciaal dat er wordt gelet op de veiligheid bij het uitstappen en dat de deuren door spiegels in de gaten worden gehouden. Ik zei dat ook tegen haar, waarop ze begon uit te varen dat de kinderen mijn eigen verantwoordelijkheid zijn ( alspf ik dat niet weet) en dat ze alleen haar eigen deur in de gaten hield. Ik was het daar niet mee eens en ze zei dat de de discussie niet wilde aangaan en zei op een sarcastische manier: prettige avond, m.a.w. oprotten nu. Zo kwam het tenminste over.
Ik ben hier zeer boos over, ook omdat het haar blijkbaar niets kan schelen dat er 3 kinderen op een halte staan alleen met verkeer wat er langs komt, dus gevaarlijke situatie.
Het was de tram lijn 2 dien rond 19.05 stopte op de halte stadhouderskade op dinsdag 17 juli. Tramnummer was 2081 als ik het goed gezien heb.

Sowieso vindt ik, dat de deuren in de gaten gehouden moeten worden, ook met uitstappen. Zeker als het een paar kinderen betreft of oude mensen die niet snel zijn.
Ook vindt ik dat de dame in kwestie, excuses aanbiedt voor haar onbeschofte gedrag. Het kan niet zo zijn dat personeel zich zo schofterig opstelt tegenover de reizigers.

Alle klachten die gemeld zijn door bwessel47