Klacht: Deuren gaan niet open

op 10 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanavond was de 3e keer dat de trein ons lied staan op het station in Loppersum. Zoals gewoonlijk komt de trein aanrijden en lopen wij direct naar de dichtst bijzijnde deur. De knop was nog zwart en werd net groen. Wij drukken meteen een aantal keer op de knop en de knop wordt meteen weer zwart. Een inzittende van de trein sprong uit zijn stoel en begon aan de binnenkant op de knop te drukken. Maar het was te laat en de trein reed weg. De machinist heeft niet eens gefluit zoals ze dat wel horen te doen. En volgens mij heeft hij ook niet uit het raam gekeken want we riepen nog of de deur open mocht. Tuurlijk kan dit een keer gebeuren. Maar het is dit jaar al 3 keer gebeurt. En ik ben er nu echt flink zat van. En het is ook altijd savond met de trein van 09:13 rii Groningen.

Ik ben tevreden wanneer dit niet meer gebeurt. Ik vind dit echt onrespectvol.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 mei 2017 om 23:09 geantwoord

Beste IB88,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet meer mee kon met de trein omdat de deuren niet open gingen. Ik snap dat je daar van baalt. Het is echter wel zo dat als de machinist de startprocedure al in gang heeft gezet hij deze niet meer op het laatste moment kan terugdraaien.

Als de machinist groen sein krijgt om te vertrekken dan moet hij ook vertrekken. Hij mag niet op eigen houtje besluiten te wachten om te kijken of er nog mensen aan komen. Ik heb ook geen gegevens dat de trein te vroeg vertrokken zou zijn.

Het zou voorkomen kunnen worden door eerder aanwezig te zijn op het station, dat is dan ook het advies wat ik je wil meegeven.

Met vriendelijk groet,
^SH
Webcareteam Arriva

Heeft op 11 mei 2017 om 09:44 geantwoord

Ik heb nooit in mijn reactie beweerd dat we te laat op het station waren. Sterke nog ik was om 21:00u al op het station en om 21:13 vertrekt de trein. Ik vind dit een laf excuus. Wij waren ruim op tijd bij de deur. En het is aan de machinist om uit het raam te kijken of iedereen is ingestapt of waar dat dan ook maar goed voor is. Als de machinist dit had gedaan, had hij kunnen zien dat wij naar hem aan het roepen en zwaaien waren dat de deur niet open ging. Ik vond het al erg on respectvol dat de trein en machinist zomaar weg reed zonder uit het raam te kijken of te fluiten. Maar ik vind het al helemaal on respectvol dat u de schuld nu in mijn schoenen schuift, dat ik maar eerder op het station aanwezig moet zijn, terwijl wij ruim op tijd aanwezig waren en zelfs nog 13 min hebben staan wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door IB88