Klacht: denigrerende behandeling

op 26 mei 2021 over International Card Services in de categorie Creditcards

Ik ben jaren in het bezit van een ICS card en heb daar enkele malen gebruik van gemaakt omdat dit in bepaalde omstandigheden erg handig kan zijn. Nimmer een betalingsachterstand gehad of iets dergelijks. Stand is nul en dus geen enkele reden tot blokkeren van mijn kaart.
Ik ben sedert 10 jaar uit mijn dienstvak met een soort pre-pensioen. Deze is al die 10 jaar gelijk cq hoger gebleven/geworden.
Wordt ik recent verzocht mijn financiële situatie uit te leggen om te bepalen of ik nog ICS waardig ben.. Wat een lachertje….. na mijn uitleg wordt de kaart geblokkeerd omdat deze niet meer past in mijn huidige financiële situatie..
Mijn partner heeft ook een kaart echter nimmer geactiveerd zij weet van niets betreffende de blokkade op mijn kaart, waarmee ik bedoel dat zij niet is benaderd door ICS..
Voor de duidelijkheid ………….in dit huishouden komt maandelijks bijna 5000 euro binnen en dan wil de kleinzieligheid van een enkele medewerker van uw kantoor zeggen dat wij niet kredietwaardig zijn??? Lachertje en ik ben ongelooflijk in mijn eer aangetast. Ik ben geen sloppenwijkbewoner die niet aan welke verplichting in zijn leven, hoe dan ook, kan voldoen.
Welk criteria er door uw bedrijf wordt toegepast is mij onduidelijk of wel welke incompetente medewerkers uw kantoor versterken is mij niet geheel duidelijk.
Bij deze verzoek ik u per ommegaande uitsluitsel te geven alvorens ik mij op social media geheel negatief zal uiten over uw organisatie.. Ik ben woest en in mijn goed naam en eer aangetast…. blokkeren doe je bij wanbetalers of niet draagkrachtigen.

Ik ben tevreden na een welgemeend excuus en het behoudt van de kaart(ten overvloede vermeld ik dat ik bij mijn bank per direct een kaart kan aanvragen en krijgen)
Ik ben al jaren in bezit van de ICS kaart en zie graag het vervolg van dit bezit.
Daarnaast zullen jullie de vragenlijst ter vaststelling van draagkracht moeten aanpassen om te achterhalen of deze gemaakte fout kan worden voorkomen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar International Card Services over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door International Card Services in behandeling genomen

Bericht van International Card Services

2 maanden geleden - Beste Geert Smid, Wat een vervelende situatie is voor u ontstaan in verband met de blokkade van uw Card. We begrijpen dat u dit graag anders had gezien en daarover teleurgesteld en verontwaardigd bent. Onze excuses voor het ongemak. Als financiele instelling hebben we de laatste jaren te maken gekregen met steeds strengere regels. Krediet dat we voorheen met een bepaald inkomen mochten verstrekken, is in veel gevallen met hetzelfde of zelfs met een hoger inkomen niet meer mogelijk. Het inkomen van een eventuele partner kunnen we niet meer meerekenen bij de beoordeling of een Card-houder nog wel voldoende draagkracht heeft om een product te kunnen aanhouden. We begrijpen natuurlijk dat het bovenstaande nog niet voldoende uitleg geeft. Langs deze weg kunnen we u alleen in het algemeen informeren. Daarom sturen we uw bericht graag door naar de betreffende afdeling. Eén van de medewerkers van deze afdeling neemt zo snel mogelijk contact met u op om de kwestie met u te bespreken. Met vriendelijke groet, International Card Services

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat International Card Services een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

International Card Services

Heeft op 28 mei 2021 om 15:27 geantwoord

Beste Geert Smid,

We begrijpen dat de blokkade van uw Card een ongemakkelijke situatie heeft veroorzaakt. Excuses voor het ongemak.

Om u persoonlijk te informeren hebben we uw bericht doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Eén van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

International Card Services

Alle klachten die gemeld zijn door Geert Smid