Klacht: Slechte uitbetaling van de huur

op 03 juni 2013 over Dekker Housing in de categorie Woningcorporaties

Sinds februari 2012 verhuur ik mijn koopwoning. Ik laat de financien door Dekker Housing doen. De huurder betaald de huur aan Dekker Housing en zij houden een deel van de huur omdat zij de betaling en klein onderhoud regelen. Ik kreeg mijn huur iedere maand rond de 10e. Dit werd iedere maand later met als gevolg dat ik op 3 juni 2013 de huur van april 2013 nog moet ontvangen. Het is 17 maanden goed gegaan maar de laatste 8 maanden bel ik iedere maand waar mijn huur blijft omdat ik zelf ook financieel in de problemen kom. Telkens krijg ik te horen dat er een technische storing is en dat de financiele afdeling daar over gaat. Ik kan niet naar de financiele afdeling worden doorverbonden en op diverse mailtjes heeft de financiele afdeling nooit gereageerd. Uiteraard heb ik mijn huurder gebeld welke aangeeft de huur vóór de 28e van de maand over moet maken aan Dekker. Ik vind het dat wel vreemd dat ik het dan pas 1 maand later ontvang. In het contract staat dat de huur voor de 22e van de maand overgamaakt word naar mij. Als ik Dekker Housing bel dat ik het contract op wil zeggen krijg ik als antwoord dat ik dan een opzegtermijn van 6 maanden heb.

Een excuusbrief van Dekker Housing over de werkwijze tov hun klanten. En dat de huur die door de huurder op tijd overgemaakt word voor de 22e van de maand op mijn rekening staat zoals in het contrct vermeld staat.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dekker Housing

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dekker Housing nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door abdur01