Klacht: inhouding huurpenningen Dekker Housing Consultancy

op 04 juni 2013 over Dekker Housing in de categorie Woningcorporaties

Dekker Housing Consultancy, Rots-Vast, Domica, verschillende namen voor dezelfde personen (hierna te noemen: ‘de kliek’). Het ziet er naar uit dat deze kliek van lieden erachter is gekomen dat van meer dan duizend woningen huur inhouden lucratiever is dan te voldoen aan het uitvoeren van hun oorspronkelijke businessplan.

Een beetje rondstruinen op de Domica website levert de volgende informatie op: een Domica vestiging heeft gemiddeld 1000 vastgoedobjecten in de verhuur. Als de gemiddelde huurprijs 800 euro is (x1000 panden x2 maanden) is 1,6 miljoen euro dat op de rekening staat (waarschijnlijk om zo lang mogelijk rente te trekken). Dit is bovenop de gemiddelde commissie voor beheerovereenkomst, 100 euro per object per maand x 1000 panden (=100.000 euro p.m.)Natuurlijk gun ik iedereen een goed ondernemingsplan, maar dan moet je wel je kerntaken uitvoeren, namelijk: het pand beheren en de huurpenningen betalen.

Als je hierover een gesprek met ze aangaat , merk je dat er sprake is van ongemakkelijkheid. Via de email reageert X (als ze al reageert) alleen selectief. Ze is volgens mij ook nooit aanwezig. Verder merk je dat ze geen idee hebben wie er in je woning zit. Ook kom ik erachter dat er nu 2 personen in wonen, terwijl er maar sprake was van 1. Berichten over onderhoud bereiken de verhuurders niet. Communicatie over het algemeen met ‘de kliek’ is abominabel. Het is nog makkelijker om filosofische discussie met een hond te onderhouden, dan een helder antwoord te krijgen van deze mensen.

Tijdens een telefoongesprek met een matig-slecht sprekende persoon (3x vragen wat zegt u?) wordt je afgewimpeld met ‘ja dit is bekend, maar komt door problemen met ICT’. Dit verhaal hoor je de hele tijd, volgens mij is dit een makkelijk argument om jezelf juridisch in te dekken voor iets anders dat speelt. Sorry 3 maanden ICT problemen!? Nee joh, maar als je dat zegt, kun je het altijd gooien op ‘overmacht’ en hoef je verder geen inzage te geven in de werkelijke reden. Trouwens, hoorde op 27 Mei 2013 van X dat de ICT problemen net verholpen waren en dat de achterstallige huurpenningen ‘komende vrijdag’ (31 mei 2013) weer gestort zouden worden. Het is nu 4 juni 2013 en jullie slecht verstaanbare collega (in de Nederlandse taal dan) wist van niks, maar zou er een notitie van maken.

Ga je op bezoek dan kijken ze eerst goed met een bijna angstige blik, wie daar de auto parkeert. Hieruit blijkt dat ze iig niet gewend zijn aan bezoekers in Arkel voor het Dekker Housing/ Domica imperium. Mocht je dit willen ervaren, het adres is stationsweg 1, echt een bijzonder bezoek. Volgens mij hebben ze daar al een verhuurder gehad die flink met zijn vuist op tafel heeft geslagen. Niet mijn stijl iig. Gewoon beheerderscontract opzeggen en geen zaken meer doen met ze. Eventuele schade speel ik wel via de rechtsbijstandverzekering, het incassobureau, etc. Zonde van mijn tijd om hier druk om te maken. Trouwens, volgens mij is er sprake van contractbreuk. Ze doen namelijk niet wat ze claimen te doen en vangen wel geld.

Ik ben de correspondentie nog eens nagegaan met ‘de kliek’ en zie dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden in de betalingen van medio maand naar laatste dagen van de maand. Duidelijk een indicator voor rente trekken. Met een beetje geluk krijg je het aan het einde van het jaar je geld dus. Hmmm, als dit waar is, dan is je ondernemersvisie wel heel kortzichtig. Korte termijn winsten boven goede relaties met je klanten.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat mensen gevoelig worden voor hebzucht als het gaat om grote bedragen (niks menselijks is mij vreemd), maar hou dan op met praten op je website (of linked in profiel) over ‘menselijke aanpak’, etc. Zeg dan gewoon, we willen extra winst maken om slechte investering te compenseren. Of ik wil nog zo een kek Fiat 500 karretje kopen met een Domica logo. Of de afschrijvingstermijn flitsende mercedes voor de deur is verstreken. Of het prachtige bedrijfspand heeft weer een likje verf nodig. Als je dan toch 100 euro p.m. van de huur pakt, doe er dan wat voor! Typisch een geval van Angelsaksische bedrijfsplannen, winstmaximalisatie, te groot worden en geen diensten meer kunnen leveren. Tja, je zou eens wat minder panden in verhuur moeten hebben en daadwerkelijke menselijke relaties moeten opbouwen. Pfff…

Volgens mij is dit een prachtig stukje televisie voor Vara Kassa, Opgelicht of zoiets. Welke onderzoeksjournalist pakt dit op? Ook zo een probleem? Laat je horen, met niks zeggen wint ‘de kliek’

1. Directe uitbetaling van achterstallige huurpenningen
2. compensatie met wettelijke rente vanaf 1 maart j.l.op de twee maanden huurachterstand
3. Dat ze doen, wat ze moeten doen, uitvoeren wat ze claimen, beheer, innen huurpenningen.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dekker Housing

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dekker Housing nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door FMH77