Klacht: defenitie All-Inclusive

op 16 juli 2012 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Het gaat om het feit dat ik van mening ben (ik zal toch niet de 1e zijn?) dat er niet duidelijk vermeld wordt dat Sunweb in hun voorwaarden hebben staan dat er blijkbaar een begin en een eindtijd geld voor All-inclusive formule. Op Zoover wordt melding gemaakt dat je op de dag van vertrek geen gebruik meer mag maken van de All-inclusive formule tenzij je maar extra bijbetaald. Tijd om navraag bij Sunweb te doen.Ik ben van mening dat ik geboekt heb voor 15 dagen All-Inclusive, staat ook zo op de bevestiging. Mail sturen en krijg daarop het antwoord dat het gangbaar is in de reiswereld dat er een begin en eindtijd is. Afgelopen vrijdag heb ik een dame aan de lijn gehad die zei dat ze het ook erg raar vond en dat ze contact gingen zoeken met de accommodatie en weer contact met mij zouden opnemen.

Vandaag om 17.00 uur heb ik zelf maar gebeld.

Gelijk wordt ik weer verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Ondanks dat ik vraag of zij de mailwisseling er bij willen halen blijft men bij hun standpunt. Ik vraag bij dame 1 of ik een leidinggevende aan de lijn kan krijgen. Na lang wachten (5 minuten) kom ik uit bij ……, (medewerker klantenservice), wil mij onder geen voorwaarde doorverbinden met iemand anders en neemt de stelling aan dat de Algemene voorwaarden van toepassing zijn en zij van mening is dat zij deze beslissing mag nemen omdat zijn namens Sunweb spreekt. Wil ik op de dag van vertrek naar Nederland gebruik maken van de faciliteiten dan moet ik maar € 50,00 per persoon (ik denk dat ze totaal bedoeld) bijbetalen. Als ik vraag of ze zich even wil inlezen in het dossier gaat ze dat doen…….. Na een tijdje verwijst ze weer naar de voorwaarden en de eerdere antwoorden. Als ik vraag of ze ook weet wat mijn laatste email was zegt zij dat ik het er niet mee eens ben. Nadat ik haar meedeel dat de laatste email een bevestiging is van de afspraken die vrijdag gemaakt zijn en ik dus zeg dat deze mevrouw niet eens de moeite neemt om de email er bij te nemen en ik dus echt doorverbonden wil worden met iemand die wel verder wenst te kijken moet ik even wachten want ze gaat het navragen.
Na, wederom, 5 minuten neemt ze mij terug en verklaart dat ik niet doorverbonden wordt en het gesprek te willen beëindigen, op de vraag waarom ik moest wachten zegt ze, omdat ik erg drammerig doe ze even bij moest komen…….. Daarna weer het verhaal: Sunweb blijft van mening dat ik in hun boekingsbevestiging verwezen wordt naar hun voorwaarden. Als ik zeg dat in de boekingsbevestiging nergens verwezen wordt naar hun voorwaarden dan verwijzen ze naar de factuur (waar het wel staat). Nu is de volgorde bij Sunweb zo:

Eerst boeken, dan komt bevestiging, dan betalen en na betaling komt de factuur.

Ik ben erg benieuwd of er al meer mensen tegen deze werkwijze en uitleg van All-Inclusive zijn aangelopen en hoe jullie daar over denken. Misschien dat jullie het eens onder de aandacht kunnen brengen in 1 van jullie uitzendingen dat All-Inclusive niet altijd All is en de boekingsbevestiging dus geen x-dagen All-inclusive is maar x-1 All-inclusive, en met een beetje pech x-2 dagen bij Sunweb.

Ik hoef geen oplossing daar wij 17 juli vertrekken naar Egypte en de reis er niet minder om wordt. Wat wel prettig is dat de All-Inclusive formule duidelijk vermeld wordt aangaand aanvang/einde. Want dit heb ik nog nooit meegemaakt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

5 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij hebben uw opmerkingen via Klacht.nl van 16 juli 2012 ontvangen en vinden het vervelend om te lezen dat u teleurgesteld bent over onze informatievoorziening. Graag geef ik u hierbij een reactie. In onze reisinformatie en in onze voorwaarden vertellen wij u dat een all-inclusive verzorging begint op het moment dat u incheckt en eindigt wanneer u uitcheckt. Op het moment dat u een boeking definitief maakt, word u bij de laatste stap gevraagd of u akkoord gaat met onze voorwaarden. Indien u akkoord gaat, gaan wij er vanuit dat u deze informatie heeft gelezen. Onze voorwaarden zijn door ons gesteld met als doel dat onze klanten met een correct verwachtingspatroon op vakantie gaan. Wij gaan er dan ook vanuit dat u een fijne vakantie in Egypte zult hebben en wensen u in ieder geval een fijne vakantie toe. Met vriendelijke groet, Afdeling Webcare Sunweb Vakanties

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 17 juli 2012 om 16:31 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door ikbenhappy