Klacht: Defecte papierschredder voor maximaal geld gekocht

op 07 september 2018 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Ik heb op een faillissement verkoop can AZ verhuizingen in Veghel, via BVA auctions een papierschredder gekocht. Direct bij thuiskomst heb ik het apparaat getest en het bleek defect te zijn. De bovenste kap van het apparaat lag er los op. Dit had ik daar niet kunnen zien want testen was niet mogelijk en het apparaat weer direct via de lift naar de uitgang gebracht. Ik heb direct melding gemaakt van dit defect echter BVA geeft niet thuis. BVA zegt simpelweg dat dit mij risico is en geeft geen garanties bij dergelijke verkopen. Ik heb aangegeven gewend te zijn dat er bij twijfel bij een kavel staat “mogelijk defect”. Dit heeft BVA niet vermeld waardoor ik het apparaat voor €60,- ex btw en ex BVA kosten heb bemachtigd. BVA geeft echter niet thuis en laat het hierbij. Ik raad iedeen aan om géén zaken te doen met dit bedrijf, defecte spullen verkopen voor een maximale prijs is in mijn ogen pure oplichting!!!

Geld retour!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 11 september 2018 om 11:34 geantwoord

Beste mevrouw Van den Broek,

Vervelend dat de documentshredder defect blijkt te zijn. De kavel is, met een openingsbod van €5, aangeboden in een faillissementsveiling, namelijk AZ Verhuizingen B.V. te Veghel.

In de veilinginformatie staat altijd aangegeven: ‘Alle kavels worden zo uitgebreid mogelijk beschreven, maar apparaten en machines worden niet getest enof uitgeprobeerd.’ Daarnaast veilt BVA-Auctions in opdracht van derden, de curator, en geven wij geen garantie op de (werking van) kavels uit deze veiling.

Om bovenstaande reden organiseren wij een kijkdag, waarop potentiele bieders de mogelijkheid krijgen de producten te testen en voorafgaand aan het bieden te beoordelen of dit aan de wensen voldoet.

Ik vind het vervelend dat dit zo voor u is uitgepakt en als ik meer voor u had kunnen betekenen had ik dit uiteraard gedaan, helaas heb ik die mogelijkheid niet.

Desondanks een fijne dag toegewenst.

Marijke – BVA auctions

Heeft op 11 september 2018 om 14:33 geantwoord

Dag Marijke, leuk dat je PIETER aanmerkt als mevrouw, zo blijkt wel weer hoe serieus jullie met zaken omgaan bij BVA. Jullie blijven hetzelfde stukje tekst kopiëren en plakken als antwoord, echter blijf ik erbij dat je als bedrijf het niet kunt maken de ene faillissementsveiling de tekst \"mogelijk defect\" toepast en de andere keer niet. Zo weet je nooit wat er er mogelijk aan de hand is met een kavel. Ik hoop dat jullie ook eens gefopt worden bij een aankoop en het betreffende bedrijf je dan ook een dikke middelvinger terug stuurt, wellicht dat er dan een keer belletjes gaan rinkelen om dit soort zaken te voorkomen. Nu hebben jullie mij simpelweg genaaid met een defect product. En ik zal met geen moeite sparen om alle mogelijke social media kanaal te benutten mensen te waarschuwen voor jullie malafide praktijken.

Alle klachten die gemeld zijn door Pieter schredder