Klacht: Defect product, lange reparatie

op 01 december 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Gisteren bij de IKEA delft een oven gekocht voor 211.65. Nu blijkt bij de installatie de deur niet deugdelijk te zijn omdat deze vast blijft zitten in de gesloten positie.

Na het bellen met de IKEA service lijn waar 15 minuten voor moest wachten werd mij geadviseerd meer kracht te gebruiken om het deurtje in de open positie te krijgen. Dit werkte voor 1 kant wel maar voor een andere kant niet.

Na wederom bellen met de IKEA service lijn waar wederom 15 minuten moest wachten kreeg ik te horen dat IKEA hier geen onderdelen voor heeft en dat ik whirlpool moest bellen. (Het gevoel van kastje naar de muur).

Bij het bellen van whirlpool kreeg ik wel direct een medewerker aan de lijn. Deze nam gegevens op en kwam met de mededeling, dus niet een voorstel, dat een monteur bijna 2 weken later langs zou komen voor reparatie.

Blijkbaar als je een nieuw product koopt hoeft die niet goed te zijn en hoeft een reparatie ook niet snel te gebeuren.

Het is hun recht om een omruiling of reparatie te regelen van hun product. Echter bij een nieuw product wat nog niet eens in gebruik is genomen, en geen maatwerk is lijkt een snellere oplossing dan 14 dagen wel gepaster.

Wanneer de vervaning van het defecte onderdeel of de reparatie hiervan binnen kort termijn (1 a 4 dagen) geregeld is.
Het is absurd dat een nieuw product dat niet deugdelijk is bij levering is zo lang op reparatie moet wachten.

Een omruiling, het onderdeel of snelle reparatie lijkt gepaster.

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

6 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door davidbe