Klacht: Declaratie

op 03 juni 2016 over CZ in de categorie Verzekering

Ik ben afgelopen januari 2016 naar de cardioloog geweest. Maar mijn rekening gaat over 2015. Ik vind dit niet eerlijk. Ik betaal niet alleen meer maar ook mijn eigen risico van 2016 wordt niet verminderd.

Ik zou tevreden zijn als mijn rekening voor t jaar 2016 wordt gezien. Want dat is t ook. Zodat mijn eigen risico van 2016 in mindering wordt gebracht.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

Bericht van CZ

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Peeters, Ik heb uw klacht over het in rekening gebrachte eigen risico doorgestuurd naar onze afdeling Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met u op. Met vriendelijke groeten, Anke webcareteam CZ

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 10 juni 2016 om 11:19 geantwoord

Geachte mevrouw Peeters,

Een collega van het klachtenteam van de afdeling Declaratieservice nam gisteren contact met u op. Hij vertelde u dat de begindatum van de rekening leidend is voor het jaar waarover het eigen risico in rekening gebracht wordt. In uw geval betekent dit dat de rekening met het eigen risico van 2015 verrekend wordt.

Miranda
Webcareteam CZ

Heeft op 10 juni 2016 om 11:48 geantwoord

Ik ben t niet eens met de afhandeling. Ik vind t nog steeds niet eerlijk gezien t feit dat ik in 2015 helemaal niet in t ziekenhuis ben geweest. Ik zie t daarom nog steeds niet als een oplossing. Dat wordt t pas als ik betaal voor t tijdstip waarop ik ben geweest. En jullie kunnen t haarfijn uitleggen over t zorgtraject. Ik ben t er niet mee eens. Ik ben daar ook nooit over ingelicht.

Bericht van CZ

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Peeters, Fijn dat ik u nog even kon bellen over uw geplaatste reactie. Wij kwamen niet tot de voor u gewenste oplossing. U begrijpt hoe het in rekening brengen van het zorgtraject werkt en de verrekening met eigen risico. Toch vindt u het oneerlijk dat u eigen risico betaalt in een jaar dat u niet fysiek bij de zorgverlener bent geweest. Wij hebben het reageren op de eerder verstuurde e-mail van ons besproken zodat onze afdeling Juridische zaken er nog eens naar kijkt en de mogelijkheid om dit voor te leggen aan Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen in Zeist. Met vriendelijke groeten, Anke webcareteam CZ

Alle klachten die gemeld zijn door Elly Peeters