Klacht: De langst openstaande premie word niet betaald als je een betaling doet

Giulliano1981 op 05 november 2017 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Ik boek zelf geld over naar menzis met kenmerk langst openstaande premie eerst betalen daar word niks mee gedaan met als gevolg dat ik nu weer in 1x 2x premie moet gaan betalen of het gaat naar de ggn deurwaarder

Als ik geld overboek dat de juiste langste openstaande rekening daar word van betaald en niet de nieuwste rekening zodat ik nog meer achterstand krijg

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

4 jaren geleden - Beste meneer Posthumus, Ik begrijp dat het vervelend is dat wij betalingen niet afboeken zoals u dat wilt. Ik leg u graag uit wat er gebeurt als wij een betaling ontvangen. Maakt u een betaling aan ons over onder vermelding van een 16-cijferig betalingskenmerk, dan boeken wij dit af op de vordering waar dit voor is bedoeld. Betaalt u met in de omschrijving uw verzekeringsnummer en de maand waarvoor de betaling is bedoeld, dan boeken we het op de betreffende maand af. Maakt u een betaling over met alleen een verzekeringsnummer of een algemene omschrijving, dan bepalen we zelf met welke vordering we dit verrekenen. Ik stuur u een e-mail met een overzicht van uw betalingen van dit jaar. Ook adviseer ik u om in het vervolg een betaling te voorzien van een 16-cijferig betalingskenmerk. Op die manier weet u zeker dat uw betalingen op de juiste manier worden geboekt. U vindt het betalingskenmerk op de brieven die u van ons ontvangt. Met vriendelijke groet, Monique Menzis

Alle klachten die gemeld zijn door