Klacht: De goederen voldoen niet aan de omschrijving!

op 21 juli 2018 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Vandaag heb ik twee kavels opgehaald die ik eerder deze week had aangekocht.

Eenmaal aangekomen in Geesteren (ruim 200 km van mijn woonplaats), blijkt dat de goederen totaal niet voldoen aan de omschrijving.

In de omschrijving stond erbij dat het nieuwe kozijnen betreft met kiepraam.

Blijkt dat het gebruikte te zijn waar niet overal een kiepraam inzit.

In een andere kavel stond omschreven dat ook deze een kiepraam had.
Blijkt ook bij deze kavel een aantal kiepramen te ontbreken bij het kozijn.

Al met al ben ik een dagje kwijt, een bus gehuurd en circa 900 euro kwijt aan kozijnen waar ik niks mee kan.

Bij het afhalen sprak ik een medewerker hierop, Tom L.

Deze gaf aan de de kavels inderdaad niet voldoen aan de omschrijving. Deze omschrijving was door hem zelf opgegeven voor de advertenties.
Als reden gaf hij aan dat hij dacht dat de eerste kavel van negen raamkozijnen nieuw waren. En hij niet goed had geïnspecteerd voor de omschrijving.

Voor de tweede kavel werd als reden aangegeven dat zij deze kozijnen die vrij groot zijn niet allemaal konden inspecteren omdat ze op elkaar lagen en maar vanuit is gegaan dat ze allemaal van een kiepraam zijn voorzien. Terwijl deze gewoonweg ontbreken.

Als grootste onderbouwende reden is aangegeven dat zij nooit iedere product of kavel goed kunnen bezichtigen door tijd gebrek.

Ik heb wel een had geschreven briefje meekregen waarin omschreven dat deze kavels inderdaad niet voldoen aan de omschrijving.

Achterlaten van de kavels had volgens de medewerker geen zin, omdat zij deze niet terugnemen.

Graag wil ik mijn aankoopbedrag terug.
Ik hoef en kan niks met incomplete kavels die totaal niet voldoen aan de omschrijving.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BVA Veilingen nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

Bericht van BVA Veilingen

4 maanden geleden - Beste meneer Kasmi, Allereerst mijn excuses voor het ongemak. Dit betreft een online veiling en kavels moeten voldoen aan de omschrijving en foto’s. Als dit onverhoopt niet zo is, moet hier een passende oplossing voor geboden worden. Momenteel is dit in behandeling bij mijn collega. Ik zal dit monitoren en nog een afsluitende reactie schrijven als dit is afgehandeld. Voor nu een fijne dag toegewenst! Met vriendelijke groet, Marijke – BVA Auctions

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 10 september 2018 om 13:29 geantwoord

Beste meneer Kasmi,

Inmiddels zijn de kavels geretourneerd, is de creditering in werking gezet en is er een tegemoetkoming in werking gezet de transportkosten.

Hopelijk is dit zodoende naar tevredenheid opgelost. Nogmaals mijn excuses en een fijne dag toegewenst!

Met vriendelijke groet - With kind regards - Mit freundlichen Grüßen,

Marijke
Klantenservice BVA Auctions

Alle klachten die gemeld zijn door Kasmi