Klacht: De bus is nooit op tijd.

op 12 februari 2018 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn klacht gaat over lijn 39, deze bus gaat vanaf Surhuisterveen naar Groningen. Deze bus is NOOIT op tijd, over een aantal minuten later ga ik echt geen probleem maken. Twee weken geleden was de bus op de woensdagochtend 22 MINUTEN TE LAAT. Vorige week vertelde mijn broertje mij zelfs dat hij 26 MINUTEN MOEST WACHTEN! Echt belachelijk, en het ergste is nog dat de buschauffeurs zich NERGENS druk om maken…en er geen kilometer harder om gaan rijden en lekker rustig aan doen. Nou is het ook nog eens zo dat de bus hoort aan te sluiten op de treinen (richting Leeuwarden en Groningen) in Zuidhorn, nou je raadt het al…dit is bijna onmogelijk, of je haalt het net, of mist het ‘net’ (nadat je jezelf voor schut hebt gezet door een poging tot sprinten te doen om je trein te halen) of je mist hem helemaal natuurlijk, dit is vaker het geval. Ik wil heel graag dat hier iets aangedaan wordt, aangezien deze bus maar één keer in het uur gaat en hij als je één eerder neemt dan toevallig wel op tijd is dus je dan natuurlijk een uur te vroeg bent. Tegenwoordig betekend ‘te laat’ de les niet meer in voor dat uur, dit is me al een paar keer overkomen. Ik heb hier ook al eerder een mail over gestuurd ongeveer 2 maanden geleden aangezien het toen ook al chaos was en zou toen zogenaamd binnen 2 dagen reactie krijgen maar dit was schijnbaar te moeilijk. Het ergste vind ik nog dat iedereen altijd aangespoord wordt om met openbaar vervoer te gaan omdat dit beter voor het milieu is enzovoort. En het kost ook nog eens bakken met geld om met het openbaar vervoer te gaan! En als je zelf wat later bent en snel op het station aan komt lopen om je bus te halen laten ze je niet meer binnen omdat ze al een paar meter verder gereden zijn ik vind het echt te gek voor woorden!

Doordat de bussen vaak te laat zijn moet ik in mijn vrije tijd gymlessen inhalen omdat ik aan deze aantal lessen moet voldoen. Deze tijd had ik graag besteed aan mijn werk dus dit heeft me veel geld gekost, ik ben zelfs bereid om mijn verhaal toe te komen lichten als dit nodig is. Ik hoor graag van u.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robin.