Klacht: Das Flexx versa Das Legal Services

op 17 juli 2016 over DAS in de categorie Verzekering

Vanwege waterschade aan koopwoning een rechtsbijstand pakket aangegaan van DAS Flexx. Omdat ik de vorige eigenaar aansprakelijk wenste te stellen voor deze schade. Omdat ik onbekend was met deze materie is er enige tijd overheen gegaan voordat ik dit heb kunnen doen. De tegenpartij zat echter ook bij de DAS. Omdat de ene belangenbehartiger van de tegenpartij merendeels afwezig was heeft het traject onnodig lang geduurd. Ondertussen de schade laten verhelpen.
Hierdoor rechten verspeeld en termijnen verstreken. Volledig bedrag retour gekregen uit coulance. Opnieuw dossier opgestart bij de ARAG. Nu blijkt dat er onderling contact is geweest tussen beide afdelingen waar ik niet van op de hoogte ben geweest. Tevens als ik op de juiste wijze was geïnformeerd door de DAS bij aangaan van het dossier dan had ik nog op de juiste wijze de tegenpartij aansprakelijk kunnen stellen en binnen de gestelde termijnen.Tevens heb ik aangegeven dat ik een klacht heb over de geboden diensten en heb ik verwezen naar de eigen gedragscode. Nu blijkt dat volgens de DAS FLEXX niet onder deze gedragscode valt en ook niet te melden is bij het Klachteninstituut Financiële DIenstverleners

Ik heb opnieuw kosten gemaakt bij een andere rechtsbijstand verstrekker.
Als ik deze kosten vergoed krijg (a 700 euro), neem ik daar genoegen mee. Ik ben echter door de wijze van bemiddelen/onderhandelen van de DAS mijn onderhandelingspositie verloren en mede daardoor alle kosten voor reparatie zelf moeten betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DAS over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DAS in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DAS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DAS

Heeft op 05 augustus 2016 om 08:39 geantwoord

Heeft op 05 augustus 2016 om 16:20 geantwoord

Door vele afwezigheid van de medewerkers en de houding van DAS zijn wel degelijk termijnen verstreken. Er was namelijk nog niet met reparatie aangevangen en dus had de tegenpartij bij juiste voorlichting een schade-expert en daarbij juiste volgorde kunnen aanhouden. Advies van ARAG stond haaks op dat van de DAS. Ongeïnteresseerd en onpersoonlijke houding van zowel DAS Flexx als LEGAL. Ook in klachten correspondentie. Ga het voorval maar bij de officiële instanties voorleggen. Nooit meer DAS en raad iedereen DAS af. Of het nou flexx is of LEGAL of ander onderdeel. Ik had de reacties op internet beter moeten lezen. Ik schijn niet de enige te zijn!!!

Alle klachten die gemeld zijn door GerdeKroon