Klacht: Dameslaarzen niet voorradig of toch wel? Onvriendelijk/niet oplossingsgericht

op 16 december 2012 over V&D in de categorie Warenhuizen

De vriendin van mijn moeder had eind vorige maand ontzettend mooie laarzen bij jullie gekocht in Rotterdam van No Stress. Mijn moeder wilde ze ook graag, dus gingen we vanuit Schagen naar Alkmaar om te vragen of jullie ze hadden. De laarzen zijn in de sale voor 49,95 euro en met “pietjes plakken” zou er nog eens 20 procent vanaf gaan. Maar helaas, vrouw in de winkel zei dat ze de laarzen niet had.

Wel waren de laarzen nog steeds te koop in Rotterdam, maar helaas zat daar mijn moeders maat niet tussen. Afgelopen woensdag (ook stickers plakken) zijn we weer vanuit Schagen naar de V&D geweest om te vragen of jullie ze misschien nu wel hadden, maar het merk “No Stress” kwam sowieso de vrouw die op de mode stond niet bekend voor. Ik moet wel zeggen dat dit een vriendelijke vrouw was, maar afgezien daarvan was dit wel erg jammer. Ook had ik achteraf dan de laarzen kunnen kopen met 25% korting tussen 6 en 9 december.

Vandaag ging ik samen met mijn broertje naar Alkmaar om kerstinkopen te doen en wilde ik toch nog even kijken op de dameslaarzenafdeling. Je weet immers nooit of er nog andere leuke dingen zijn waar ik mijn moeder met kerst mee kan verrassen.

Tot mijn grote verbazing tref ik 7 dozen dameslaarzen van No Stress aan die mijn moeders vriendin ook heeft!! Ik helemaal blij, aangezien er nog één maat 39 tussenzat. Ik ging met mijn broertje naar de klantenservice om het verhaal uit te leggen. Vrouw van de klantenservice snapte mijn verhaal en zou de dienstdoende bedrijfsleider van jullie opbellen. De vrouw van de klantenservice moest ons teleurstellen. Het was helaas niet mogelijk om onze 20% korting, waar wij mijns inziens recht op hebben, te verrekenen. Ik vond dit echter zo raar! Ik ben al ruim 12 jaar klant bij jullie en mijn moeder ruim 45 jaar en we hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Dit is toch geen service te noemen.

Dus ik gaf aan dat ik wel eens met de bedrijfsleider wilde spreken, aangezien me dit niet lekker zat (en nog steeds niet). Vrouw van de klantenservice vertelde dat ik een etage lager moest zijn, want daar zou de bedrijfsleider zijn. Ik dus een etage lager en heb gevraagd naar de bedrijfsleider. Op een gegeven moment kwam de vrouw aan. Ik nogmaals haar verhaal uitgelegd, maar ze vertelde dat ze niets voor me kan betekenen, aangezien jullie regels dat niet toelaten. Heel apart allemaal en heb ook aangeven dat hiervoor echt een uitzondering gemaakt kan worden. De werknemers lijken gewoon onwetend van het assortiment te zijn. Mevrouw ging hier niet mee akkoord. Ik moest kiezen om de laarzen te nemen voor de volle mep, of de laarzen te laten staan. Het gaat mij puur om het principe. Ook hebben wij het niet zo breed, waardoor iedere euro er weer één is. Hierdoor heb ik besloten de laarzen te laten liggen. Erg jammer dat het allemaal zo moet. Heb wel aangegeven dit voor te leggen bij jullie, omdat ik het een rare gang van zaken vind. Mevrouw zei letterlijk: Hier word ik niet warm of kouw van. Waarop ik zei dat dit geen dreiging of persoonlijke kwestie is, maar dat mij het om het principe gaat. Helaas heb ik dus moeten inzien dat mevrouw niet oplossingsgericht is.

En zo heb ik dus nog geen superleuk cadeau voor mijn moeder, terwijl jullie assortiment en winkels superuitgebreid zijn!

Mij lijkt het heel logisch dat ik de laarzen met korting voor mijn moeder meekrijg. Ook lijkt het me vanzelfsprekend dat wij op de één of andere manier gecompenseerd worden. We zijn hoe je het ook went of keert toch 3 keer voor nop vanuit Schagen naar jullie vestiging in Alkmaar gereden.

Bericht van V&D

6 jaren geleden - Beste Thijs, We nemen dit graag in behandeling. Onze collega's van consumentenzaken nemen contact met je op. Met vriendelijke groet, Webcareteam V&D

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door V&D in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht MisterT

6 jaren geleden - Bedankt! Ik hoop zo spoedig mogelijk wat te vernemen, aangezien de laarzen er nu misschien nog zijn. Vriendelijke groeten, Thijs

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat V&D een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

V&D

Heeft op 03 januari 2013 om 15:23 geantwoord

Er is contact opgenomen met de klant en een oplossing geboden. De klant is naar tevredenheid geholpen.

Alle klachten die gemeld zijn door MisterT